Utomkveds - Vad händer sedan?
Hejhej
Hejhej
Jag är också lite orolig nu... I torsdags fick jag plus på testet (dock ganska svagt men fullt synligt i alla ljus och lägen) och var överlycklig! Tog ett nytt test senare samma dag och fick då minus. Minus även morgonen efter. Var på minisemester och mina egna test tog slut. Köpte ett på plats och fick ett svagt plus inom en minut på lördag morgon. Hoppet kom tillbaka och jag sprang till närmaste supermarket för att köpa ytterligare ett test med annat märke. Blev minus... sen igår kväll tog jag ett likadant test som jag tog lö morgon. Det blev svaaagt, men syntes ett streck till. I morse var det ungefär samma styrka på testet som jag tog lö morgon. Börjar nu bli riktigt orolig att det är ett nytt utomkved.
En vanlig graviditet är det iallafall inte, men kan ju även vara ett befruktat ägg som ej fäst ordentligt. Frustrerande är det iallafall. Borde få mens absolut senast imorgon. Vet inte riktigt vad jag hoppas på nu... tror ju inte på att det kan vara normalt och då hoppas jag nog på att kroppen själv stöter ut det idag så att vi kan komma igång igen ordentligt. Men samtidigt finns ju alltid ett litet mirakelhopp långt borta
volvo bm 814 skrev 2009-11-02 10:29:26 följande:
volvo bm 814 skrev 2009-11-04 12:28:57 följande:
Vet ej vad som händer i min kropp just nu. Testade i veckan igen för att utesluta ett utomkved. Har lite svullna bröst, supersvullen i hela kroppen, trött och hängig. Har trott att jag haft influensan på G hela veckan då jag även haft ont i huvudet flera dagar. (samma symptom som en kollega som nyligen var sjuk). Men det bryter inte ut! JAg har börjat tempa lite halvhjärtat igen och tempen har inte sjunkit sen blödningen började (alltså sen förra ÄL), men den har o andra sidan inte heller stigit som den gjort vid mina andra graviditeter. Eftersom utomkved gnager i bakhuvudet på mig så testade jag nyss med ÄL-test. Testade även igår och fick då negativt (en bra bit från att strecken var lika starka). Bestämde mig för att om testet var lika svagt idag så skulle jag sen slappna av och inse att jag har någon liten baskilusk i kroppen. NU blev testet ganska snabbt lika starka streck. Vet att jag brukar ha en anings förhöjt LH i början av mensen, men nu har jag ju blödit sen i tisdags och igår var testet svagare!?
På gravtest får jag något som liknar ett spökstreck, bara en skugga och saknar färg. Dock har jag fått det på nästan alla test nu. Suck!
Blödningen jag har är inte som min vanliga mens utan väldigt sparsam och har inte haft min vanliga mensvärk. Hade lite lätt ont i ryggen första timmarna och lite känningar i livmodern (i vanliga fall har jag mer krampliknande vid äggstockarna och i ryggen). Blödningen är inte alls "slemmig" som i vanliga fall heller utan mer som rent blod och väldigt rinnigt. Inga klumpar av levrat blod som jag haft vid både mens och mf.
Jag vet att jag borde söka hjälp för att bli lugn, men vet att det är nästintill omöjligt att få tid hos en gynekolog och detta är ju inte akut så SÖS går ju också bort. Ska testa imorgon igen och då hoppas att alla test är svaga och blanka! Då ska jag satsa på att bli frisk från den infektion som jag förmoligen har.
volvo bm 814 skrev 2009-11-10 20:39:11 följande:
volvo bm 814 skrev 2009-11-11 08:44:23 följande: