• Cat79

Vi som blivit gravida genom Puregon.

Ny här i tråden: har äntligen blivit gravid på 3:e omgången Puregon. Vi fick en änglason i nov -08 så nu hoppas vi att det går bra denna gång. Är så glad men orolig!

• Cat79

Var är ni som blivit gravida genom Puregon? Alltid skönt att stötta varandra.

• Cat79
    HW06 skrev 2009-12-16 23:11:42 följande:
    Grattis, Grattis Hihi, tydligen är alla så trött av grav att ingen orkar vara inne här Jag känner mig betydligt tröttare denna gången, men det är väl för att jag har lilla W att springa efter oxå...hon är överaktiv för tillfället tror jag Vi var på UL den 8:e Dec och såg en livlig krabat i magen....h*n var överallt och supersvår att mäta, men tillslut så...18 cm mätte pyret och allt såg bra ut.2 livliga ungar sen, antar att jag kommer ha händerna fulla Nu jobbar jag bara Tors, lör och Sön och sen har jag semester i 2 veckor *mysigt*Sen jobbar jag bara 1 månad och efter det blir det semester igen i samband med att jag går hem på havandeskap....livet är underbart I morgon ska jag på läakrbesök då det svider när jag kissar, ska undersökas för att se vad det kan vara då alla prover visar neg för UVI.Ska kolla om jag kan få en tid hos sjukgymnasten med då höfterna börjar krångla och höftbältet från förra grav är för stor....vägde lite mer när jag blev gravid med W. Kanske kan jag tom få varmvattenträning, det vore helt underbart Hoppas det är bra med alla.
    Tack för gratulationer! Är endast i vecka 8 men det är alltid nåt. Har sett ett litet hjärta i alla fall.

Härligt att ultraljudet såg bra ut o att det var en livlig krabat hos dig :) när är du beräknad? Då blir det fullt upp i sommar för dig, helt underbart. En annan kommer gå stor som ett hus i den troliga värmen men ska bli helt underbart.

Hoppas du får den behandling du behöver. Låter inte fel att jobba så lite innan ledighet. För mig blir det lite ledigt m börjar igen på allvar 4 jan.

Som du skrev så är nog många trötta o ej sitter mycket vid datorn :) jag är så trött o hungrig hela tiden, går t o m upp på nätterna o äter.

Kram o trevlig helg.
  • Cat79

Hemskt vad denna tråd är tyst, tycker det är synd då alla har genomgått samma behandling och nu är gravida. HW06: det är du och jag litegrann men det kan vara så att många mår dåligt och inte orkar vara inne här. Jag mår ok men spydde både Julafton o Juldagen o sen inget mer efter det. Vill bara att veckorna ska gå nu.... Det stämmer att det kan finnas en chans att du får en bebis på din födelsedag men det blir perfekt när det än blir. Har ni kollat upp könet nu? ser att du har en 2-åring dotter och jag kan tänka mig att det är fullt upp.

Hoppas julen var bra. Nyår får vi fira med något gott alkoholfritt, tips på nåt vin eller bubbel?

• Cat79
    pixiewings skrev 2009-12-27 12:28:39 följande:
    Hej! Nu har jag hittat tillbaka till denna tråd Kul att läsa hur det går för er.Jag går in i vecka 15 (14+0) i morgon och har börjat känna lite "sprattel".Annars är illamåendet fortfarande kvar och foglossningen "firar" snart två månader men det är bara att gilla läget.Julen har varit bra och nu är det nyår och sen Sebastians 2 årsdag att se fram emot (1 mars).Känns konstigt att ens "lille bebis" ska bli storebror...
    Välkommen hit igen :) Det är bara roligt om tråden är lite aktiv då vi hoppas på fler medlemmar så småningom! Härligt att du redan är i vecka 15! Då måste det synas ganska mycket o när det är andra eller? Jobbigt att illamåendet och foglossningen fortsätter.... men som sagt så är det bra tecken. En annan mår ok men har spytt några tillfällen vid jul och är konstant hungrig... Jag är bara i vecka 10 och vill bara att veckorna ska gå till RUL så jag får se att jag väntar en frisk bebis denna gång (Hoppas så). Kan tänka mig att det känns konstigt att din lille kille ska bli stor nu när lillasyster/lillebror väntar i magen. Ska ni ta reda på könet eller ska det blir överraskning? Vi ska inte göra det då det inte har någon betydelse bara han/hon mår bra.

Ta hand om er och magarna så får vi fira in det nya året med något gott alkoholfritt :) Kram
  • Cat79

Jag är endast i vecka 10 och ska på VUL 25 jan (samma dag du ska på RUL) och sen blir det säkert RUL någon gång i mars. Kommer vara skitjobbigt att gå dit då vårt förra RUL blev en mardröm... Nu hoppas vi att vi väntar en frisk liten krabat.

Härligt med bebismage, jag längtar :)

• Cat79

Hur är det med er och era växande magar? Med mig är det mycket bättre, är i v 12 nu så det känns skönt. Vill bara att tiden ska gå.....

HW06: kan tänka mig att det är fullt upp hemma men hoppas du känner dig piggare. När är du beräknad, varit på RUL?

pxiewings: Snart dags för RUL och jag förstår om du inte vill ta reda på kön, det är det som är så spännande och spelar ju ingen roll. Om du har gått så långt så förstår jag att du har bebismage :) på mig kommer det synas tidigt.

Hoppas 2010 har börjat bra, jag känner att det blir vårt bästa år på länge.
    KRAM

• Cat79
    HW06 skrev 2010-01-11 12:24:00 följande:
    Här kommer en liten nyårsbild Tänk nu på att det är mycket julemat som ligger i den magen och inte bara bebis haha.
    Vilken underbar mage, jättefint kort! Kan tänka mig att det blev mycket godsaker.... för mig blev det inte mycket julmat då det kom upp istället. Kom ju på att du skulle ha i maj efter att jag skrivit... lite glömsk. Ha det så bra. Kram
  • Cat79

Har mått bra den senast två veckorna och går snart in i vecka 13, jippi! VUL 25 jan och längtar att se min bebis och hoppas allt ser bra ut så långt. Det är ju vanligt att man blir större med andra barnet. På mig syns det redan lite.... och ännu ej officiellt så det blir tunikor som gäller :)

Svar på tråden Vi som blivit gravida genom Puregon.