• Carrrie

Vi som blivit gravida genom Puregon.

mononoke hime skrev 2009-10-26 23:53:44 följande:

Åhå! Är jag först ut här? Åhå Nu är det minsann inte långt kvar, vecka 40 med så kallade "3" (om ca 10 minuter) dagar kvar. Fullproppad!Det är surrealistiskt när det väl blev ett plus när jag innan kände hopplöshet över att det aaaldrig skulle gå. Men det gjorde det! Det tog över 1 1/2 år och "bara" två omgångar Puregon samt Levaxin-tabletter (sköldkörtelmedicin) på det hela - så nog går det!Nu går snart en helt ny era av stapeln, jag ska bli mamma. Många tankar har snurrat i dessa nio månader (och ännu längre tillbaka)...nu är det surrealistiska snart här i annan tappning. Gulp och yey!Hur mår ni andra, hur går det och tankar som snurrar?
    Å va spännande att det är så nära! Vilket sjukhus ska du föda på? Var gick du på behandlingen? Själv har jag de flesta veckorna kvar tills det lilla livet tittar ut.

Mår inte jättebra men får så dåligt samvete varenda gång jag klagar. Det här är ju min högsta dröm som går i uppfyllelse-då har man väl inte rätt att klaga? Längtar till att vecka 12 ska vara över så att jag kan berätta och dela men glädje med alla men det är ju lång tid kvar. Är ju bara i vecka 7 nu.

Längtar också till den 4:e då vi ska på VUL. Hoppas att allt ser bra ut då.
  • Carrrie
    pixiewings skrev 2009-10-27 10:05:03 följande:
    Hej!Kul att denna tråd startades upp Jag ska på VUL samma dag som dig Carrrie men är inte lika långt gången.Läkaren sa att det var lugnt från 6+0 att kolla så jag får väl lita på honom.Här har jag precis varit och tagit vaccin samt haft Hälsosamtal.
    Hoppas det blir en bra dag för oss då! Till mig sa de att de brukar vilja göra VUL vecka 7 men fanns ingen tid för mig förrän vecka 8. Då är jag 7+1 tror jag.

Duktig du är som tagit vaccin. Jag är så velig och kan inte bestämma mig för om jag vågar eller ej. Tänker att jag kanske ska vänta till efter vecka 12. Men jag kanske går och gör det på torsdag, vi får se.

mononoke hime skrev 2009-10-27 10:51:47 följande:
    Det blir Sös för oss. Tar som mest 10 minuter dit Själva behandlingen gjordes på Sophiahemmet.Jag minns också de tidiga veckorna, vecka 12 var väldigt skönt att passera (inkl illamåendet som började avta ungefär då). Ta det lugners och lev, nu har du iaf kommit så långt att livet lever i dig och det är stort! Oavsett vad som händer funkade behandlingen! Håller tummar för dig
    Ja det är helt fantastiskt att behandlingen fungerade, dessutom på första försöket för oss! Efter 3 års väntan så känns det helt underbart.

För oss blir det också SÖS och gick/går på Sophia.
    idhe skrev 2009-10-27 10:58:23 följande:
    Hej tjejer. Undrar om man kan få haka på trots att man inte varit med från början i "försöks-tråden".Plussade förra helgen och har BF 2 dagar efter Pixiewings 29/6.Är så glad och tacksam jag det tog sig på första kuren Puregon.Vi får vänta på VUL till v.8 och inskrivning v.10. Dagarna går långsamt, men är liksom tacksam att det växer något i magen istället för att man ska vänta på sprutstart, provera eller annat... Sambo tror fortfarande inte på det eftersom vi tidigare gått igenom ett missfall, men min magkänsla är bra och jag tänker njuta av detta :)Vi är extra spända på VUL eftersom jag hade två mogna ägg när ovitrellen togs :)!
    Välkommen! Va spännande med två äggblåsor!
    Visst går dagarna lååååångsamt. Vill bara trycka på en "fast forward"knapp! ;)
  • Carrrie
    pixiewings skrev 2009-10-27 12:16:54 följande:
    Ja hon sa att de brukar göra i vecka 7 så jag fick en tid då.Alltså i 6+ som de annars brukar kalla vecka 6 inom sjukvården Egentligen kanske det är bättre att vänta några dagar till men nu får det bli så här.Ja vi får hålla tummarna för varandra!
    Ja, man blir lite förvirrad när man pratar om veckor med sjukvården. Men när jag ringde antar jag att de menade samma veckor som här på familjeliv(alltså 6+ = vecka 7) eftersom hon sa att det var fullt veckan innan.

Jag har glömt bort, men vart har du gått på behandling Pixie?
  • Carrrie

Hade bara blödning i morse så hoppas det bara var ett litet blodkärl eller nåt. Har flyttat fram mitt VUL till imorgon istället för den fjärde så jag kan få svar på hur det ser ut. Så förhoppningsvis är jag tillbaka imorgon med glada nyheter om en liten böna!

Här i Sthlm ska också alla gravida vaccinera sig. Jag tror dock att jag avvaktar lite, speciellt nu.

Svar på tråden Vi som blivit gravida genom Puregon.