• mononoke hime

Vi som blivit gravida genom Puregon.

Åhå! Är jag först ut här? Åhå

Nu är det minsann inte långt kvar, vecka 40 med så kallade "3" (om ca 10 minuter) dagar kvar. Fullproppad!

Det är surrealistiskt när det väl blev ett plus när jag innan kände hopplöshet över att det aaaldrig skulle gå. Men det gjorde det! Det tog över 1 1/2 år och "bara" två omgångar Puregon samt Levaxin-tabletter (sköldkörtelmedicin) på det hela - så nog går det!

Nu går snart en helt ny era av stapeln, jag ska bli mamma. Många tankar har snurrat i dessa nio månader (och ännu längre tillbaka)...nu är det surrealistiska snart här i annan tappning. Gulp och yey!

Hur mår ni andra, hur går det och tankar som snurrar?

• mononoke hime
    Carrrie skrev 2009-10-27 08:04:58 följande:
    mononoke hime skrev 2009-10-26 23:53:44 följande: Å va spännande att det är så nära! Vilket sjukhus ska du föda på? Var gick du på behandlingen? Själv har jag de flesta veckorna kvar tills det lilla livet tittar ut. Mår inte jättebra men får så dåligt samvete varenda gång jag klagar. Det här är ju min högsta dröm som går i uppfyllelse-då har man väl inte rätt att klaga? Längtar till att vecka 12 ska vara över så att jag kan berätta och dela men glädje med alla men det är ju lång tid kvar. Är ju bara i vecka 7 nu. Längtar också till den 4:e då vi ska på VUL. Hoppas att allt ser bra ut då.
    Det blir Sös för oss. Tar som mest 10 minuter dit

Själva behandlingen gjordes på Sophiahemmet.

Jag minns också de tidiga veckorna, vecka 12 var väldigt skönt att passera (inkl illamåendet som började avta ungefär då). Ta det lugners och lev, nu har du iaf kommit så långt att livet lever i dig och det är stort! Oavsett vad som händer funkade behandlingen! Håller tummar för dig
  • mononoke hime
    Carrrie skrev 2009-10-28 13:20:30 följande:
    Hade bara blödning i morse så hoppas det bara var ett litet blodkärl eller nåt. Har flyttat fram mitt VUL till imorgon istället för den fjärde så jag kan få svar på hur det ser ut. Så förhoppningsvis är jag tillbaka imorgon med glada nyheter om en liten böna! Här i Sthlm ska också alla gravida vaccinera sig. Jag tror dock att jag avvaktar lite, speciellt nu.
    Jag fick också en liten blödning precis i början, behöver inte betyda något negativt - hoppas det är just så för dig!

Här ska icke vaccineras! Jag tycker att det blivit en sån masshysteri och mediapåverkan över denna influensa. Om man läser statistiken på hur många som kan dö är det inte många...men visst, influensa är väl aldrig kul men jag tror på att kroppen sköter sig självt i detta fall. Däremot finns det väl vinstintressen och rädsla för att "hela Sverige kan stanna upp" om ingen vaccinerar sig och alla blir sjuka. Samtidigt. Dumma, dumma media, som så många gånger förut. Bara min åsikt
  • mononoke hime
    Elisie skrev 2009-10-29 13:59:27 följande:
    Hej, hittade er tråd. Jag håller på o sprutar med puregon nu och undrar på vilket försök ni lyckades?
    2:a försöket. Att tillägga började jag med en högre dos Levaxin strax innan så vi vet inte vad som var boven i dramat, eller kanske räddaren i nöden.
  • mononoke hime

HW06: Jag tänker att de som vill vaccinera sig får göra det, då ska dom ju ändå vara skyddade mot influensan, alltså de som blivit smittade (och ovaccinerade). Och om jag fattat rätt så är det speciellt utsatta grupper, som det oftast är, som kan råka illa ut. Den gruppen tillhör väl inte barn, överlag? Det är ju redan sjuka, gamlingar, ev gravida osv. Det är vad jag fattat. Knäpp mig på näsan om jag är ute och cyklar

Min BM sa mest att det finns vaccin om jag vill men att hon inte fick säga bu eller bä, inte påverka mitt beslut helt enkelt. Så jag valde bu

Hoppas allt är väl med livet och livet! Nu har jag "EN" dag kvar! Ih!

• mononoke hime
    HW06 skrev 2009-10-31 09:06:41 följande:
    Jo så är det, men jag förklarade knasigt såg jag. Varför jag tänker på Wilona är om något skulle hända mig under min senare tid av graviditen, typ när man har svårt att andas mm så kommer hon stå mammalös....det var lite så jag tänkte. För henne är jag inte orolig, jag har oxå avrått mannen att ta sprutan och min bror. Jag skulle nog inte heller ta den om det nu inte var så att jag har Wilona, jag är lite rädd att något ska hända mig som kommer göra henne lidande liksom.... *bläh* dålig på att förklara.
    Jag förstår nu precis
  • mononoke hime
    HW06 skrev 2009-10-31 14:31:35 följande:
    Sikken tur, jag hade nog inte klarat en förklaring till HUr går det med lillan (var det en tjej ni väntade?)
    Det är ganska stiltje. "Hon" väntar nog in i det sista, får jag en känsla av. Det känns mest lite il, lite mol och fullproppat.

Hur mår du själv?
  • mononoke hime

Nu har vattnet börjat gå! Ih!

Lite småvärkar, så det kanske blir hemvändning efter kontroll på BB. Håll tummar och tår!

• mononoke hime

Ett kort hej, då ett litet knytt ligger på min vänstra arm och sover sött

Allt har gått bra även om det var en liten überchock att föda barn. Använde mig bara av lustgas, förutom de 20 utdrivningsminuterna då inget smärtlindrande var med i bilden - hua. En flicka på 3625 g och 49 cm lång blev resultatet. Än så länge kallar vi henne Nika.

Det är en mäkta surrealistisk upplevelse att bli med barn, som i efter 9 månader; på riktigt!

Om jag får tid och orkar ska jag ge mig på min förlossningsberättelse framöver. Ses och råkas

Svar på tråden Vi som blivit gravida genom Puregon.