• lillalii69

Någon som gjort ÄD på kliniken i UMEÅ?

Jag och min man funderar på ÄD i Umeå. vi har 1 insemination och 2 st IVF och 6 missfall bakom oss, är nyligen fyllda 40 och får inte mer behandlingar från landstinget. Har någon av er varit där? Vad tyckte ni? hur har det funkat?

• Svar på tråden Någon som gjort ÄD på kliniken i UMEÅ?
  • joseline

Vi har gjort ÄD i Umeå, gick helt otroligt bra lyckades på första försöket =) Personalen tycker vi var helt underbara.

• lillalii69

Vad jätte roligt att höra!!! :) hur lång tid var ni tvugna att vänta? är ni nöjda med matchningen av donatorn? Å GRATTIS! hur långt gången är du?

• joseline

Tack, vår lilla har faktiskt hunnit bli 2 år redan så nu funderar vi på syskon =) Vi behövde inte vänta så länge, ca 7 mån efter vi anmälde oss. Vet inte hur kön ser ut nu. Vi frångick en punkt gällande matchningen, vet inte vad men vi är nöjda. Förmodligen var det nåt med hårfärg eller ögonfärg som inte stämde med mig.

• lillalii69

hej tänkte bara tala om att jag precis talat m kliniken i Umeå på deras memsida står det att de har ett års kö.... stämmer inte de har 2 års kö! kan vara bra att veta!

• Kwela

Hej vi har stått i ett år nu så jag blir lite ledsen när jag hör att det är över 2 år nu. Vet ni om det är många oförklarligt barnlösa som gör ÄD? Förklara gärna ngn som vet hur det går det med ÄD-processen.

• joseline

Tror delvis att kön beror på antalet donatorer, sen tror jag många provar ÄD efter "vanlig" ivf om inte det lyckas. Bara vad jag tror.

• lillalii69

Till mej sa de att det är väldigt många som vill ha ÄD och inte så många äggdonatorer därav den långa väntetiden.....och vad jag förstår är det många som redan provat IVF utan resultat och då vill prova ÄD så är det för oss Lycka till allihopa!!! :)

msnorrland:
    Om du redan stått i kö i 1år så har nog kön byggts på efter er inte säkert att ni behöver vänta så mkt längre!!!

det är om du ställer dig i kö nu som det är 2års väntetid. Men ring och kolla! aldrig fel att tala om att man väntar och påminna att man finns.

• Kwela

Vi har just fått svar och tyvärr är väntetiden även för oss 2 år

• joseline

msnorrland: hoppas det kommer fler donatorer så kön blir kortare, tänk på att det faktiskt kan hända mycket på kort tid ibland. Håller tummarna för er.

• Kwela

Tack! Vi är ju inställda på adoption också så vi får se vad det blir...

Svar på tråden Någon som gjort ÄD på kliniken i UMEÅ?