Vad göra och hur förklarar jag för dottern?
Kortfattat. Min flickvän blev gravid i slutet av februari/början på mars. Ungefär samtidigt gjorde hon slut. Vi har haft kontakt i varierande omfattning under graviditeten. Vi har träffats ibland och det brukar gå bra när vi träffas. Sen tycker hon att det blir för mycket och säger mer eller mindre upp kontakten.
Förändringarna kom tätare i slutet av graviditeten där vi kunde ha för mycket kontakt och inte alls skulle prata på morgonen för att hon sedan ska be mig komma hem till henne på kvällen samma dag.
I onsdags föddes vår son. Jag fick inte veta något alls förrän morgonen efteråt. Då fick jag däremot hälsa på och tillbringade en halv dag på BB. Det var alltså i torsdags.
Sedan dess har vi haft kontakt per telefon och sms och det går ganska bra ibland och ibland så ska jag hålla mig borta och låta bli henne.
Igår hade hon kommit hem. Allt verkade bra när vi hade kontakt per sms och msn. Hon visade upp honom i webcam så jag och min dotter fick se honom.
Lite senare kom sms om att jag inte får hälsa på och att hon inte vill ha någon kontakt alls med mig. Samtidigt skrev hon igår att hon inte var säker på att det var jag som var pappa - uppenbar taktik men ändå.
Framförallt har jag ju en femåring som undrar varför hon inte får träffa sin bror och jag försöker hålla henne så ovetande som möjligt om problematiken. Vad säger jag till henne?