Prins Solo skrev 2009-10-25 20:04:36 följande:
Hej.Känner så igen mig hos dig. Jag hade en fruktansvärd första förlossning och nu när jag väntar mitt andra barn (ska föda om 5 veckor) har jag gått hos en Aurorabarnmorska för att bearbeta allt som hände sist. Jag var HELT inställd på snitt när jag började hos henne, fanns liksom inte en chans att jag skulle göra om skiten igen. På vårt första samtal sa hon att jag absolut skulle bli beviljad snitt om jag inte ville testa att föda vaginalt men hon ville ändå att jag skulle fortsätta på samtalen flera gånger. Nu har jag gått dit vid tre tillfällen och hör och häpna, jag har SJÄLV tagit beslutet om att välja en vaginal förlossning. Förmodligen för att jag så gärna vill ha revanch, om du förstår vad jag menar. Hon har inte på något sätt försökt övertyga mig om något utan mest varit stöttande och lyssnat. Dealen nu är att jag ska bli igångsatt när jag är så pass mogen att man kan ta hål på fosterhinnorna så jag har fått ett datum för det. Visar det sig då att jag inte är tillräckligt mogen åker jag hem igen och kommer tillbaka ett par dagar senare. Ryggbedövningen ska läggas innan de tar hål på hinnorna och jag ska även få emla, bedövningskräm, för att det ska kännas så lite som möjligt att få bedövningen i ryggen. Sen får jag själv välja när bedövningen ska aktiveras, kan göras innan värkarna kommit igång eller när jag tycker att jag inte står ut längre. Dessutom kommer jag att få ett snittkontrakt, om jag känner att jag drabbas av panik tex och absolut inte vill föda vaginalt kan de stanna av värkarbetet, om det inte gått för långt vill säga, och lägga snitt som en utvä
g.Nu har jag ca en månad innan jag ska föda och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra denhär gången så jag får revanch på min förra förlossning.Och jag hoppas att du kommer fram till en bra lösning för dig. Jag rekommenderar varmt aurorasamtal, har varit fantastiskt att ha fått ur sig allt som man burit med sig från förra gången.Lycka till!
Revanch!!!! Precis så känner jag!
Tyvärr har jagg inte min sambos stöttning. Han vill absolut att vi ska välja snitt. Antagligen är han så rädd att det ska bli lika illa som förra gången.
Men är det inte konstigt att man känner lust för att ge sig på en vaginalförlossning igen??? Jag undrar om det hormonerna i kroppen som gör så man vill föda "normalt"????