• SoffiZ

För oss som har ett barn, men som kämpar för att få en till!

Jag har uppenbarligen ganska lätt för att bli gravid, men det hela har blivit 1 mf och 1 ma (med skrapning) innan sonen kom, och nu efter sonen har det blivit 1mf och 1 ma. Börjar tröttna.

Någon som är i samma sits?!

• Svar på tråden För oss som har ett barn, men som kämpar för att få en till!
  • Saki

Hej,
    Vi har haft 4 MA totalt (skrapning alla gångerna). 1 innan sonen kom (han är 2,5 år), och 3 st efter. Nu är jag gravid igen... Bara v. 8 ännu, men vi har iaf sett hjärtat slå i v. 6+6. Men jag är skitnervös i alla fall, 2 gånger har mina foster dött i just v. 8. Men det är bara att hålla tummarna! Och det gör jag för dig också! Har ni fått någon hjälp? Jag tar Progesteron och Trombyl.

• Saki

Hej,
    Vi har haft 4 MA totalt (skrapning alla gångerna). 1 innan sonen kom (han är 2,5 år), och 3 st efter. Nu är jag gravid igen... Bara v. 8 ännu, men vi har iaf sett hjärtat slå i v. 6+6. Men jag är skitnervös i alla fall, 2 gånger har mina foster dött i just v. 8. Men det är bara att hålla tummarna! Och det gör jag för dig också!

• Saki

Hm, ursäkta att mitt inlägg kom med två gånger, internet hängde sig så jag fick göra om det... men då kom båda med... Sorry!

• SoffiZ

Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen för dig nu!

Jag såg fostrets hjärta i v 6+5, men igår blev det mf. Bara att ta nya tag.
    Känns förjävligt.

Min son är 15 månader.

• Saki

Oj, igår, så nyligen! Kan bara säga att jag vet hur det känns och är jätteledsen för din skull, men det hjälper ju inte långt... Vilken vecka skulle du ha varit i nu?

Jag är i alla fall glad för att jag ändå har lätt för att bli gravid, och någonstans VET jag ju att det SKA gå, det har ju funkat en gång förut! Skam den som ger sig. Men självklart har man all rätt att vara skitledsen också, sörja måste man göra.

Men har du inte fått någon hjälp, efter 3 missfall i rad har man ju på de flesta ställen rätt till utredning eller annan hjälp.

• SoffiZ
    Saki skrev 2009-10-26 17:39:57 följande:
    Oj, igår, så nyligen! Kan bara säga att jag vet hur det känns och är jätteledsen för din skull, men det hjälper ju inte långt... Vilken vecka skulle du ha varit i nu?Jag är i alla fall glad för att jag ändå har lätt för att bli gravid, och någonstans VET jag ju att det SKA gå, det har ju funkat en gång förut! Skam den som ger sig. Men självklart har man all rätt att vara skitledsen också, sörja måste man göra.Men har du inte fått någon hjälp, efter 3 missfall i rad har man ju på de flesta ställen rätt till utredning eller annan hjälp.
    Hej!
    Förlåt att jag inte har skrivit på länge. Har inte orkat. Nu har allt lagt sig lite, och jag har börjat inse att det ÄR mf igen.
    Jo, vid 3 mf så har man rätt till utredning, men läkaren sa att i mitt fall är det inte aktuellt, eftersom att vi har en frisk son. De skulle göra olika kromoson tester hos båda föräldrarna och några mer tester.

Hur går det för dig och din graviditet? Håller alla tummar för att det går bra!!
    Kramar
  • Saki

Hej,
    Åh vad tråkigt och jag blir så ledsen i hjärtat, det är så tufft att behöva gå igenom det där gång efter gång. Man får försöka hitta kraften nånstans hos varandra för att gå vidare och våga sig på ännu ett försök - det SKA ju gå men vägen dit är synnerligen krokig för vissa av oss.

Jag tycker i alla fall att du borde få lite mer stöd hos din läkare, fick jag utskrivet Trombyl och Progesteron för att hjälpa nästa graviditet på traven - och det funkade ju även om man såklart aldrig säkert kan veta om det är tack vare det eller om det hade gått ändå. Jo, det verkar äntligen ljusna för oss, såg ett piggt litet foster för några dagar sen i v. 10+2 så jag hoppas försiktigt på lyckan denna gång.

Stor kram och jag hoppas innerligt att ni orkar fortsätta kämpa för ett syskon till er son, jag är säker på att det klaffar nästa gång!

Svar på tråden För oss som har ett barn, men som kämpar för att få en till!