• jenny73

Restless legs - kryp i benen!

Här är en till med samma problem..har haft det sen jag var liten. Jag får i benen och i armarna, iomed grav har det förvärrats och jag sover åxå dåligt då man måste upp och gå och massera + alla andra knep för att få bort det..
    Har mitt första bm-besök i nästa vecka och hoppas VERKLIGEN att hon kan se till att jag får något utskrivet..Men det verkar ju mörkt när jag läser att P-medicinen inte kan tas under grav och en del bm inte vet vad restless legs är..
    Jag kör med akupressur på ett område vid "yttre" vadmuskelfästet, det hjälper ganska bra om man gör det på en gång när man känner att det börjar pirra/värka/eller hur man vill beskriva det..

• jenny73

Trycket/hård massage ska ges (...nu blir det svårt...) på "utsidan av knät och ca en dm neråt. Om du vinklar upp foten så känner du vart vadmuskeln fäster och det är där du ska massera/trycka för att lindra eller förhoppningsvis få bort det.
    Läste just om Madopark på fass, men det verkar inte vara något för oss gravida.

Jag har inga stora förhoppningar på att min bm ska kunna rekonmmendera någon dunderkur, men lovar såklart att återkomma med vad hon sa.
    Har man haft dessa besvär länge så har man garanterat redan provat allt...men för den som inte vet hur det känns är det nog svårt att förstå hur illa man plågas av det.

Vi får hålla tråden vid liv och fortsätta tipsa varann..

• jenny73

Rara sara: Järnbrist kan ju vara en av många orsaker...Jag har mitt hb under hysad koll, har alltid haft lågt, men de perioder som det ligger lite högre har inte rl-symptomen lättat.
    Extra B12-tillskott+folsyra hjälper ibland, men jag har provat ALLT i form av kosttillskott.

Om jag inte vara gravid skulle jag gärna prova tex parkinson med. för att se om det skulle bli bättre. Nu är varje natt en plåga och tröttheten blir snabbt värre med många sömnlösa nätter.....

• jenny73

Har "listan" utskriven under kudden för att inte missa något litet tips när det är som värst..
    Jag har skitjobbigt med flera knäppa symptom som gör att jag inte kan sova..
    Fruktansvärda krypningar i benen, även i armarna..hemsk halsbränna och klåda från hell..
    Var hos bm förra veckan och hon hade egentligen inga fler tips som jag inte redan visste. Mot halsbrännan får jag bara äta receptfria preparat som inte hjälper mycket. Har ett stort bråck på magmunnen som såklart gör halsbrännan mycket värre nu under grav.
    Mot klådan fick jag mer Tavegyl utskrivet och mild kortisonkräm. Hon menade att Tavegylen hjälper nog mot RL eftersom jag blir dåsig av dem, men det hjälper inte alls!

Nu har jag haft flera hemska nätter, är sååå trött! Vågar man prova Magnesiumtabletter? Hur får man i sig kinin?

"Skönt" ändå att veta att fler har samma, men hur orka i 24 veckor till...????!

Svar på tråden Restless legs - kryp i benen!