• Sbarlin78

Hur hanterar man ofrivillig barnlöshet i vänskapskretsen?

Hej,

hur sjutton ska jag hantera att min bästa väninna precis har berättat att hon och hennes man inte kan fa barn, och inte heller kommer att kunna fa barn?

Själv är jag gravid i tredje manaden och fick först igar reda pa att vara vänner fatt beskedet att de inte kommer att kunna fa barn för ett par veckor sedan. Uppenbarligen finns det ingen chans för dem att fa barn förutom genom adoption vilket de i allafall för tillfället inte vill. De bada är de mest barnkära och omtänksammaste människor jag känner.

Vad kan jag göra? Hur kan jag underlätta för mina vänner pa bästa sätt?

Det gör mig sa otroligt ledsen att de inte kommer att kunna fa barn och jag skulle vilja underlätta pa bästa sätt men jag vet inte hur?

Vi hade redan tidigare funderingar pa att be dom att bli gudfar och gudmor till vart barn, kan vi fortfarande göra det eller vore det fel?

Jag är ocksa orolig för att de kommer att dra sig undan mig ju mer min mage växer? Vad kan jag göra för att det inte ska sticka i deras ögon att jag är gravid?

Snälla kom med rad!!!

• Svar på tråden Hur hanterar man ofrivillig barnlöshet i vänskapskretsen?
  • Sbarlin78

Stort tack för alla svar!
    Nu har det gått ett par veckor och vi har pratat en del om det.
    Min väninna verkar än så länge vara ok med situationen, men hon har själv sagt att det förmodligen kommer att gå fram och tillbaka de nästkommande åren.
    Jag har förklarat att jag gärna är där för henne och att hon får prata om det hur mycket eller hur lite hon vill om det.
    Samt att hon får säga till om hon tycker att det är jobbigt om det blir för mycket barnsnack när hon är där.

Vi har bestämt oss för att fråga dom om dem vill bli gudmor och gudfar när rätt tillfälle kommer.

Tack igen för alla svar!

Svar på tråden Hur hanterar man ofrivillig barnlöshet i vänskapskretsen?