Vill ha tips på julklapp till mormor/farmor med barnbarnet på!
Jag är farmor x 4
Tycker att du ska ta ett riktigt bra foto av barnet och rama in det i en snygg men enkel ram. Låter självklart, men det är roligt att få.
Om du vill "göra" någonting, så tänk på hur det kan bli hemma hos morföräldrarna.
Mina barnbarn ger mig alltid teckningar när vi träffas. Förra julen fick jag teckningar av två tjejer, 4 och 6, som dom ramat in och dekorerat på typiskt bansätt. Nyss fick jag av 5-åringen ett egentillverkat kuvert med ett "brev" i. Jag har också foton som är inramade på "kul" sätt.
Om fotoalmanackor är fina eller ej beror på hur duktiga fotografer föräldrarna är.
Detta är rätt komplicerat. Efterhand känns grejerna som skräp. Var ska man göra av dem för att inte förolämpa barnen? Jag smyger undan och smusslar, men ibland märker de att just deras gåva är borta.
"Problemet" liknar det jag hade när mina egna barn gick på dagis och i början av skolan. Dagisalster överallt ... och, ärligt talat, alla var inte fina.
Tro inte att jag ogillar barnens omtanke och kreativitet, tvärtom. Men att ge sakerna som julklappar och födelsedagspresenter blir lite komplicerat med tiden.