jenniebw skrev 2009-11-12 12:48:17 följande:
jag hatar verkligen min sambos ex...sedan jag kom in i bilden har hon försökt med alla möjliga trick för att sära på oss. jag började träffa min sambo för ca 4 1/2 år sedan då han hada levt skild sedan ett halv år tillbaka.. Dom har en son tillsammans på 5 år och jag har varit med honom sedan han var en bebis men än i dag så försöker hon få att gå skilda vägar, jag har själv en son på 7 månader å undrar hur länge hon ska försöka förstöra
liksom.Vi har bonus barnet varannan vecka å precis som ni beskriver det hela så får hon alla bidragen och hon vägrar att betala något när han är hos oss... jag kokar verkligen när jag tänker på det... Min sambo har varit aldeles för snäll mot henne å gett med sig på dom flesta punkterna, jag klarar inte av att se på längre å satt ner foten riktigt ordentligt... hon ville i sommras att vi skulle skriva på ett papper ang pass till sonen, vi pratade igenom det hela å ansåg att det inte var så lämpligt att dom åkte på grund av att hon å hennes nya sambo dricker väldigt mycket.. Jag lovar det vart ett jävla liv när vi sa nej till det hon kom hem till oss å skrek när barnen låg å sov så dom vaknade å det värsta av allt var att hon ropa på sin son som precis hade somnat så han vakndade, hennes tanke var att han skulle komma upp o se va vi bråkade om, jag vart så irriterad så jag förösökte få ut henne från huset så jag kunde stänga dörren, när jag fått ut henne så försökte hon gång på gång att komma in, tillslut så lyckades jag stänga dörren, att hon inte fattade att det inte var hennes hus det är mitt hus och hon var inte välkommen när hon beter sig så där.. under alla år jag levt med min sambo så har hon försökt få sonen i mot mig hon har sagt en massa konstiga saker till honom om mig hon har försökt tagit vårdnaden från min sambo.. hon har försökt få en bra kontakt med sambon ett tag där, så ringde hon på nätterna för att få prata ut lite med min sambo alltså, hon ville börja hitta på saker tillsammans med sonen å pappan jaaa som ni hör så har hon verkligen försökt med allt..Nu så går vi på familjerådgivning och förra gången tog dom upp att hon ville ha på skrivet ett pass till sonen men jag sa nej om vi nu ska skriva på detta så ska även du skriva på att min sambo får halva bidragen också...Nu är frågan lägger jag mig i för mycket eller är det bra att jag satt ner foten, jag orkar inte se på längre när min sambo bara ger å ger men inget får tillbaka..jag önskar ingen detta helvete hon är ett jobbigt sår på min kropp å detta tär på mig å sambon väldigt mycket..
JA - du lägger dig i för mycket. Och jag tycker det är fruktansvärt fult mot barnet att inte skriva på för pass.
Mitt ex vägrade skriva på för pass till hans dotter (min dåvarande bonusdotter) för att bråka med mamman (precis som du gör!) och jag blev jättearg på honom.
Till slut insåg han det och skrev på så dottern kunde resa utomlands med sin mamma och bonuspappa.
Lägg dig inte i det där - du har inget med barnbidraget att göra - det är INTE ditt barn!