• juvelen

Irriterad på min sambos ex!!

Jag blir så arg på min sambos ex!!!
    Det enda hon gör är att "klura". Hon tror att hon har ensamrätt om deras barn, att det är hon som bestämmer, hon kan göra som hon vill!!!

Min sambo vill att hans barn ska vara hos oss mera, men det tycker inte barnens mamma, antagligen för att hon då blir av med underhåll och ett barnbidrag och inte har råd att bo kvar i huset, ska inte underhållet gå till barnen, eller ska det betala hennes räkningar?

Idag hämtade min sambo sina barn och frågade då om jul och nyår, de har tidigare pratat om att barnen skulle vara hos sin mamma på julen och pappa på nyår, nu helt plötsligt så måste hon "klura" på om dom "får" vara hos oss på nyår... det är ju inte den dagen som dom ska vara hos deras pappa anser hon.

Mitt ex och jag har kommit överens om att våra barn ska vara hos honom på julafton och hos oss på nyår och tvärt om nästa år osv... Jag tycker att det är en ganska rimlig och schysst lösning, eller vad tycker ni?

Jag vet inte vad jag ska göra eller säga till min sambo längre... måste man bara tänka på sig själv, för det är vad jag tycker att hon gör iaf...

• Svar på tråden Irriterad på min sambos ex!!
  • Viking och Loke

du vet prcis hur de där är vi har bonusen på prov heltid...
    och får inte en krona av mamman hon behåller allt och vi kan inget göra ända är att skriva henne hos oss men mamman vägrar skriva under dessa papper...

har bott halvtid i ett halvår har inte fått en krona d´å heller av barnbidrag el barnets vårdbidrag...

Får inget under håll nu heller för hon  måste oxå då vara skriven här för att mamman ska behöva betala nått

fk har sååå sjuka regeler på vissa saker

• jenniebw

jag hatar verkligen min sambos ex...
    sedan jag kom in i bilden har hon försökt med alla möjliga trick för att sära på oss. jag började träffa min sambo för ca 4 1/2 år sedan då han hada levt skild sedan ett halv år tillbaka.. Dom har en son tillsammans på 5 år och jag har varit med honom sedan han var en bebis men än i dag så försöker hon få att gå skilda vägar, jag har själv en son på 7 månader å undrar hur länge hon ska försöka förstöra liksom.
    Vi har bonus barnet varannan vecka å precis som ni beskriver det hela så får hon alla bidragen och hon vägrar att betala något när han är hos oss... jag kokar verkligen när jag tänker på det... Min sambo har varit aldeles för snäll mot henne å gett med sig på dom flesta punkterna, jag klarar inte av att se på längre å satt ner foten riktigt ordentligt... hon ville i sommras att vi skulle skriva på ett papper ang pass till sonen, vi pratade igenom det hela å ansåg att det inte var så lämpligt att dom åkte på grund av att hon å hennes nya sambo dricker väldigt mycket.. Jag lovar det vart ett jävla liv när vi sa nej till det hon kom hem till oss å skrek när barnen låg å sov så dom vaknade å det värsta av allt var att hon ropa på sin son som precis hade somnat så han vakndade, hennes tanke var att han skulle komma upp o se va vi bråkade om, jag vart så irriterad så jag förösökte få ut henne från huset så jag kunde stänga dörren, när jag fått ut henne så försökte hon gång på gång att komma in, tillslut så lyckades jag stänga dörren, att hon inte fattade att det inte var hennes hus det är mitt hus och hon var inte välkommen när hon beter sig så där.. under alla år jag levt med min sambo så har hon försökt få sonen i mot mig hon har sagt en massa konstiga saker till honom om mig hon har försökt tagit vårdnaden från min sambo.. hon har försökt få en bra kontakt med sambon ett tag där, så ringde hon på nätterna för att få prata ut lite med min sambo alltså, hon ville börja hitta på saker tillsammans med sonen å pappan jaaa som ni hör så har hon verkligen försökt med allt..

Nu så går vi på familjerådgivning och förra gången tog dom upp att hon ville ha på skrivet ett pass till sonen men jag sa nej om vi nu ska skriva på detta så ska även du skriva på att min sambo får halva bidragen också...

Nu är frågan lägger jag mig i för mycket eller är det bra att jag satt ner foten, jag orkar inte se på längre när min sambo bara ger å ger men inget får tillbaka..

jag önskar ingen detta helvete hon är ett jobbigt sår på min kropp å detta tär på mig å sambon väldigt mycket..

• PCOskruttan

TS det är verkligen en rimlig - och vedertagen - lösning att man har jul och nyår vartannat år.

• my sig
    juvelen skrev 2009-10-22 17:30:31 följande:
    Jag blir så arg på min sambos ex!!! Det enda hon gör är att "klura". Hon tror att hon har ensamrätt om deras barn, att det är hon som bestämmer, hon kan göra som hon vill!!!Min sambo vill att hans barn ska vara hos oss mera, men det tycker inte barnens mamma, antagligen för att hon då blir av med underhåll och ett barnbidrag och inte har råd att bo kvar i huset, ska inte underhållet gå till barnen, eller ska det betala hennes räkningar?Idag hämtade min sambo sina barn och frågade då om jul och nyår, de har tidigare pratat om att barnen skulle vara hos sin mamma på julen och pappa på nyår, nu helt plötsligt så måste hon "klura" på om dom "får" vara hos oss på nyår... det är ju inte den dagen som dom ska vara hos deras pappa anser hon.Mitt ex och jag har kommit överens om att våra barn ska vara hos honom på julafton och hos oss på nyår och tvärt om nästa år osv... Jag tycker att det är en ganska rimlig och schysst lösning, eller vad tycker ni?Jag vet inte vad jag ska göra eller säga till min sambo längre... måste man bara tänka på sig själv, för det är vad jag tycker att hon gör iaf...
    Äntligen någon som har samma dilemma som jag. Det roliga i sig är att min mans ex. har försökt att dela på oss sen dag 1, och det är nu 6 ½ år sen vi träffades. I 7 års tid har min man försökt att få ett avtal underskrivet av henne om huruvida de skulle ha barnen m.m.m. Hon höll sig till det i två veckor sen sket hon i det. Hon har också sina små påhitt för att barne inte skulle vilja komma till oss pga, tex. bio, träffar för enastående föräldrar m.m. som av en konstig anledning alltid är när vi skall ha barnen. Och så skickar hon barnen till att ringa och gnälla att de vill gå och så vidare. Jag kan ju tycka att det är en sak mellan föräldrana och inte att barnen skall ta den konflikten. Men det är ju alltid bra att säga, för mig fick ni men inte för pappa. Hon har även ansökt om att få en kontaktperson till barnen för att hon inte redar ut allt. Vilket avslågs tack och lov eftersom min man ville ha sina barn varannan veckan men får inte det för henne, mycket pga, att bidragen skulle försvinna.

Ett klart fall av............

Parental Alienation Syndromet PAS,
    är otillbörlig påverkan av barn i syfte att få barnet att ta avstånd rån den andra föräldern.
    PAS är allmänt förekommande vid konfliktfyllda separationer och utförs oftast av boföräldern.
    Alienering underlättas av att barnet står i stark beroendeställning till boföräldern.

• goddagens
    jenniebw skrev 2009-11-12 12:48:17 följande:
    jag hatar verkligen min sambos ex...sedan jag kom in i bilden har hon försökt med alla möjliga trick för att sära på oss. jag började träffa min sambo för ca 4 1/2 år sedan då han hada levt skild sedan ett halv år tillbaka.. Dom har en son tillsammans på 5 år och jag har varit med honom sedan han var en bebis men än i dag så försöker hon få att gå skilda vägar, jag har själv en son på 7 månader å undrar hur länge hon ska försöka förstöra liksom.Vi har bonus barnet varannan vecka å precis som ni beskriver det hela så får hon alla bidragen och hon vägrar att betala något när han är hos oss... jag kokar verkligen när jag tänker på det... Min sambo har varit aldeles för snäll mot henne å gett med sig på dom flesta punkterna, jag klarar inte av att se på längre å satt ner foten riktigt ordentligt... hon ville i sommras att vi skulle skriva på ett papper ang pass till sonen, vi pratade igenom det hela å ansåg att det inte var så lämpligt att dom åkte på grund av att hon å hennes nya sambo dricker väldigt mycket.. Jag lovar det vart ett jävla liv när vi sa nej till det hon kom hem till oss å skrek när barnen låg å sov så dom vaknade å det värsta av allt var att hon ropa på sin son som precis hade somnat så han vakndade, hennes tanke var att han skulle komma upp o se va vi bråkade om, jag vart så irriterad så jag förösökte få ut henne från huset så jag kunde stänga dörren, när jag fått ut henne så försökte hon gång på gång att komma in, tillslut så lyckades jag stänga dörren, att hon inte fattade att det inte var hennes hus det är mitt hus och hon var inte välkommen när hon beter sig så där.. under alla år jag levt med min sambo så har hon försökt få sonen i mot mig hon har sagt en massa konstiga saker till honom om mig hon har försökt tagit vårdnaden från min sambo.. hon har försökt få en bra kontakt med sambon ett tag där, så ringde hon på nätterna för att få prata ut lite med min sambo alltså, hon ville börja hitta på saker tillsammans med sonen å pappan jaaa som ni hör så har hon verkligen försökt med allt..Nu så går vi på familjerådgivning och förra gången tog dom upp att hon ville ha på skrivet ett pass till sonen men jag sa nej om vi nu ska skriva på detta så ska även du skriva på att min sambo får halva bidragen också...Nu är frågan lägger jag mig i för mycket eller är det bra att jag satt ner foten, jag orkar inte se på längre när min sambo bara ger å ger men inget får tillbaka..jag önskar ingen detta helvete hon är ett jobbigt sår på min kropp å detta tär på mig å sambon väldigt mycket..
    JA - du lägger dig i för mycket. Och jag tycker det är fruktansvärt fult mot barnet att inte skriva på för pass.

Mitt ex vägrade skriva på för pass till hans dotter (min dåvarande bonusdotter) för att bråka med mamman (precis som du gör!) och jag blev jättearg på honom.
    Till slut insåg han det och skrev på så dottern kunde resa utomlands med sin mamma och bonuspappa.

Lägg dig inte i det där - du har inget med barnbidraget att göra - det är INTE ditt barn!
  • PCOskruttan
    jenniebw skrev 2009-11-12 12:48:17 följande:
    Nu är frågan lägger jag mig i för mycket eller är det bra att jag satt ner foten, jag orkar inte se på längre när min sambo bara ger å ger men inget får tillbaka.. jag önskar ingen detta helvete hon är ett jobbigt sår på min kropp å detta tär på mig å sambon väldigt mycket..
    Nej så länge det är vad din sambo också vill så tycker jag inte att du lägger dig i för mycket. Du är också en viktig person i barnets liv och en del av familjen.
  • HippYgirl

Viking och Loke skrev 2009-10-22 23:19:29 följande:

du vet prcis hur de där är vi har bonusen på prov heltid... och får inte en krona av mamman hon behåller allt och vi kan inget göra ända är att skriva henne hos oss men mamman vägrar skriva under dessa papper... har bott halvtid i ett halvår har inte fått en krona d´å heller av barnbidrag el barnets vårdbidrag... Får inget under håll nu heller för hon  måste oxå då vara skriven här för att mamman ska behöva betala nått fk har sååå sjuka regeler på vissa saker
    även om mamman vägrar skriva på papprena om att barnet ska var skrivet hos er kan det gå igeonom. skattemyndigheten kommer då göra en utredning och skriver barnet där dom tycker passar och där barnet har mest sovande nätter. barnbidraget kan man göra det samma med om dom ser att barnet bor mer hos er.
  • Knytets

oj vad jag känner igen mig i mycket.
    Bonussonens mamma bestämmer verkligen allting, och vet exakt hur hon ska spela på min sambo för att han ska göra det hon vill.
    Väldigt irriterande.

Ang det som stod om pass att inte vilja skriva på för att mamman dricker för mycket(det var väl inte ts som skrev det) men ändå... men sen kunna gå med på det om man får halva barnbidraget. Då handlar det inte om barnetssäkerhet, då handlar det om ren djävulskap och utpressning.

Jag försöker få min sambo att förstå att han inte kan ställa upp och göra som hon vill när hon vill det och det passar, utan att dom måste ha något konkret avtal att gå på hur sonen ska bo osv innan dom kan börja gå utanför ramen.
    Den som hamnar i mitten är ju sonen. Dels bråkar hans mamma och pappa, och dels bråkar hans pappa och jag när han är här eftersom det alltid är konflikter i hanteringen av sonen med mamman.

Har försökt flera ggr att få pappan att gå till familjerätten för att få fram ett avtal båda kan vara nöjde med, men både han och mamman verkar motvilliga till det.
    Mer än så kan jag inte göra, så nu är frågan om min sambo vågar sätta ner foten innan jag tar mig ur situationen helt och hållet.
    Sitter just nu med huvudvärk efter alla vändningar åt alla möjliga håll idag ang hur sonen ska hämtas och av vem(trots att det var bestämt redan igår att hon skulle göra det), nu helt plötsligt har bilen gått sönder(trots att det var precis likadant igår) och hon kan på sin höjd åka en liten bit och möta upp, så sambon och sonen får åka kommunalt i 2 timmar i snöoväder för att möta upp henne där det passar henne. URSCH vad less man blir.

Tack o lov kan jag och pappan till mina barn kommunicera och sammarbeta som vuxna för att barnen går alltid före allt.

Svar på tråden Irriterad på min sambos ex!!