lugna gatan skrev 2009-10-21 11:18:43 följande:
Pricilla hade ingen direkt lungsjukdom under neotiden, men hon fick komplikationer efter ductusoperation iom att hjärtmuskelinflammationen var orsakad av influensa typA och hon var redan jätteslemmig utav infektionen, så hennes lungor mådde ju inte så bra när hon fick ligga still så länge. Så här sade de till mig, hennes ena lunga kollapsade av vätska och slem och hon var då också lungsjuk, men jag må vara dum, men inte fattade jag att det hade med bpd att göra, bara att det var allvarliga komplikationer till följd av operationen. Och nej, i göteborg så är de inte aktiva med att visa föräldrar resultat av röntgen eller nåt, inte ens när man frågar.Sen hennes trillingsyster däremot, var mycket allvarligt lungsjuk, också orsakat av influensa typA. Men denna syster räknas inte in i riskgruppen för influensavaccinet.Det vi tycker är konstigt är att vi aldrig fått veta nåt om detta, varför ena systern är riskgrupp och inte den andra, har nu begärt ut journalerna men det tar över en månad innan vi får dem.
på alla sjukhus måste man tydligen vara extremt målmedveten å kräva allt, tråkigt. Men jag visst vad jag ville å var påläst å kunde motivera varenda sak jag krävde eller ifrågesatte, därmed lyssnade de oxå å jag fick min vilja igenom i alla frågor under 5mån.. men då var vi ju inte i göteborg!
och jag förstår att tiden inte räcker till då man har 3! vi hade ju bara en!