hotten skrev 2009-10-20 22:10:40 följande:
lugna gatan skrev 2009-10-20 20:53:04 följande:
Det är ju det jag försöker säga!!!Med dessa repotagen som vrids till solskenshistorer pgav att de säljer bättre och för att tidningsutrymmet är begränsat samt för att föräldrarna går så tidigt ut så de själva inte hunnit smälta (dvs de är glada för barnet, som alla föräldrar å vill inte å kanske inte ens kan se de jobbiga just då ännu), de kan heller inte se och inse vad det leder till dvs oförståelse... samt heller inte kan berätta hela sagan (nu menar jag inte till döden utan fram till skolålder å första skolåren då många får riktigt kämpigt även fast de klassas som friska... så vad är frisk i sammanhanget är oxå nått allmänheten inte vet å aldrig får reda på pgav dessa repotagen)Men visst du kanske är av åsikt att tex denna repotage hade gett större förståelse å vetskap om extremt tidiga, risker, oron, vad man går igenom osv. för dina nära å kära/allmänheten? att de hade förstått dig bättre å kunnat stötta dig??Det är inte jag, jag kan ju tex höra hur folk pratat tex även om detta repotage å de jag hört har vart just tvärtom! å det gör mig ledsen!
Hur menar du att det ger en snedvriden bild och på vilket sätt ger det en sned bild av extrema prematurer? Tidningen påstår inte att alla dessa barn kommer att klara sig som Clara gjort, de har rapporterat om en unik och speciell historia. Föräldrarna kan nu pusta ut för att den första svåra tiden är över och det är klart att bara framtiden kan utvisa vilka eventuella följder hennes tidiga födsel har. Men även barn som fötts i helt rätt tid drabbas av alla möjliga saker senare i livet så varför är det annorlunda med Clara?