Inlägg från: Urtica |Visa alla inlägg
  • Urtica

Har någon fått sin sjukskrivning pga foglossning eller sammandragningar godkänd från FK?

Jag fick sjukskrivningen på 50% beviljad från vecka... 13 tror jag det var. Har foglossning och jobbar i en stormarknad. Har nu blivit tvungen att gå över till 100% sjukskrivning då jag inte kan gå utan kryckor. Är i vecka 20 nu, och hoppas att det ska gå lika bra att få denna sjukskrivningen godkänd.

Det är viktigt att läkaren skriver så utförligt som möjligt på läkarintyget, och även att man själv berättar ingående vilka arbetsuppgifter man har och hur de påverkar en. Jag fick skicka in en massa kompletteringar, men sedan var det inga problem.

• Urtica

Fragile Flower skrev 2009-10-14 22:48:19 följande:

Då kanske det är lika bra att jag ringer min läkare på spec MVC och frågar om jag kan bli sjukskriven? Hon vet ju vad det innebär.  Det kanske är svårare med en allmänläkare.
    Ja, efter en massa missförstånd gick jag först till min distriktsläkare och fick sjukskrivningen. Hon fick senare komplettera läkarintyget. Det gick bra ändå, men tog en massa extra tid. Läkaren på MVC har rutinen inne så att säga, så där blev allt rätt från början :)
Svar på tråden Har någon fått sin sjukskrivning pga foglossning eller sammandragningar godkänd från FK?