Har någon fått sin sjukskrivning pga foglossning eller sammandragningar godkänd från FK?
Jag är gravid i v. 25. Jag arbetar nästintill heltid som undersköterska inom äldreomsorgen. Jag har problem med foglossning som blir värre och sammandragningar pga ansträngning. Jag är sk. riskgraviditet pga njursjukdom som ökar risken för preeklampsi som jag hade under slutet av min första graviditet.
Jag har sökt full HP from 25 november men har inte fått svar än. Men jag sägs kunna räkna med ett godkännande.
Innan dess har min barnmorska gett mig rådet att sjukskriva mig iaf på halvtid. Något jag inte velat eftersom jag nyligen varit sjukskriven ett tag pga en infektion. Det är snart jul och jag känner inte att ekonomin klarar höga påfrestningar.
Men jag börjar känna att jag inte fixar att arbeta i den utsträckningen jag gör. Jag har fruktansvärt ont i fogarna och sammandragningarna har ökat. En arbetskamrat tyckte att jag borde sjukskriva mig eftersom jag ser "tärd" ut.
Men jag är orolig att jag är sjukskriven, och sedan godkänner inte FK. Ni som har varit sjukskrivna pga foglossning och/eller sammandragningar.. Har de gått igenom?