Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

VinterNoll2 skrev 2010-01-08 19:16:09 följande:
    Jag brukar dra ut den bak (så att min drake syns) men den blir rätt stor på sidorna då, tycker det är ett fasligt "piffande" då man ställer upp i sittläge. Jag har haft problem med att få upp min i fullt sittläge, det har alltid varit lutning på ryggdelen vilket stört mig. Det har gått att få fram ryggen men den har inte fastnat. Igår fick jag till det och det verkar som om innersta bygeln på suffletten tar emot så jag får först dra den bakom ryggen och sen fälla upp i fullt sittläge (så att ryggen är helt rak uppåt) Nån mer som haft det problemet eller har jag satt bygeln åt fel håll?
    Jag håller med om att man måste hålla på och dra och fixa sufletten ett bra tag innan det blir någorlunda snyggt. Detta är något jag irriterade mig på direkt jag bytte till sittdelen, men har väl mer eller mindre vant mig nu. Finns inte så mycket att göra för tyget måste ju ändå va såpass stort som det är för att det ska räcka även till liggläget.
    Att suffletten bara blir bylsig om man felmonterar det stämmer inte. Det är ju bara två knappar man sätter fast bakom, på vilket sätt kan man felmontera den liksom??

Jag tror att det egentligen inte är tänkt att man ska kunna ha ryggstödet spikrakt, blir samma för mig när jag försöker att den inte vill haka fast riktigt. Tror inte att du satt bygeln åt fel håll. Det ska nog vara lätt lutat på det högsta läget så det totalt blir 3 lägen man kan välja mellan. Jag har också gjort som du någon gång att jag lyckats få upp ryggstödet efter lite meckande, men det såg inte alls bekvämt ut för lillan att sitta så rak i ryggen så jag ändrade tillbaka direkt.
  • Pearl22
    Serendipity skrev 2010-01-08 22:22:01 följande:
    Är det någon som har bild på hur ni har vikt/piffat suffletttyget i sittläge?
    I mitt galleri finns en bild på sittdelen med den lila klädseln, där har jag försökt få sufletten så fin som möjligt...vet inte hur bra det syns men det jag gjort är väl i stort bara att vika in lite och så. Där är dock klädseln skrynklig eftersom det var precis då vi satt på den.
  • Pearl22
    ami skrev 2011-09-27 22:55:42 följande:
    På sittdelen, finns inget mittenläge? Läste nånstans att det bara fanns två lägen; liggläge och rakt sittläge?
    Ja, tyvärr är det så på den senaste modellen. På de äldre kronan-vagnarna finns det 2 vilolägen också men det har de alltså tagit bort, något som kundtjänst förklarat med att "viloläget ej är optimalt för barnets rygg"(??) De tycker att  barnet antingen ska sitta helt upprätt eller ligga plant...
  • Pearl22
    Empolie skrev 2011-11-14 21:22:07 följande:
    Det finns på nyare kronan sufflet som dras långt ner som ett skydd. Jag har själv en fråga också - Min kronan duo (liggdel) lutar väldigt mycket i fotändan. Kan man göra något åt detta?
    Lyft på madrassen och kolla så inte bågen till ramen hoppat ur fästet, det brukar den göra på min ibland men då är det bara att klicka tillbaka den igen :)
  • Pearl22

Jag tycker det ser ut som att bågen har släppt.. om man tittar riktigt noga på bilden så tycker jag mig nästan se hur bågen (som egentligen ska va helt lodrät) nu är i samma linje med handtaget. Men som sagt, detta är inget du behöver oroa dig över, bara att dra tillbaka till fästet där under madrassen

• Pearl22
    Asereht skrev 2011-11-21 14:15:20 följande:
    Fler frågor från frågvisa mig.

Någon som har en bild på en vagn med lila klädsel? Visste inte ens att det fanns/funnits lila, jag undrar också när den fanns?
    Jag har en bild i mitt galleri! :) Har röd, grå och lila klädslar till min vagn. Köpte den röd men köpte på mig några andra klädslar när de hade utförsäljning våren 2009.
  • Pearl22
    Asereht skrev 2011-11-21 23:32:10 följande:
    Tack, kikade lite på dina så nu har jag lite bättre färguppfattning.

Såg att våra yngsta heter lika, bra smak ni har! 
    Haha jaså!? Tack, det är ett släktnamn faktiskt som vi tycker är himla fint
  • Pearl22
    Fäbodjäntan skrev 2011-12-01 23:25:08 följande:
    Hej hej! Behöver lite hjälp:)

Vad tycker ni jag kan ta för betalt för en kronan -08 med endast liggdel??
    Hel och fräsch, ganska nya däck!
    Med lite tillbehör, matchande skip hop skötväska..!
    Jag skulle nog testa begära 2000 för den, om inte annat för att få lite prutmån....
  • Pearl22

Trolltyg: Jag tror inte det är några problem att få in den i Audin. Vi har en Passat Variant och vi får in både kronan-vagnen + en sulky :) Ett litet bra-att-veta bara ang. Kronan är att på de nyare modellerna (från -11 tror jag) så kan man bara ställa ryggläget på sittdelen i 2 lägen - antingen fullt liggläge eller rakt sittläge. På de äldre modellerna är det 4 lägen på ryggstödet.

• Pearl22
    3 barns mor skrev 2012-01-03 20:21:09 följande:
    jag har en duo vagn från 08 den är det 3 lägen på sittdelen.  varför dom bara gör 2 lägen nu vet jag ej. min sambo tror att du får in en kronan i audin men sen är det nog fullt.
    Min vagn är också en 08 och jag har för mig att det ändå är 4 lägen? Men kanske är det mest upprätta sittläget (som man får trixa lite för att få fast) inte tänkt som ett egentligen? Eller så har jag fel, att det bara är 3 lägen och jag som glömt... använder liggdelen igen nu så.. :)

Jo, nog tror jag också att det blir rätt fullt med vagnen i audin men samtidigt kan man ju göra vagnen extra kompakt om man vill också genom att plocka bort hjulen och göra liggdelen helt platt.
  • Pearl22
    Annsiss skrev 2012-01-11 21:33:02 följande:
    Ja det kanske blir trångt om man använder kronanåkpåsen i liggdelen, det gjorde inte vi då vi hade en gammal gjord för liggvagn.
    Jag har också en gammal åkpåse i liggdelen, en från typ 70-talet med manchester och lurv, tycker det blir trångt ändå. Min son är 5½ månad och ligger väldigt trångt så det blir nog oundvikligt att byta till sittdelen snart...
  • Pearl22
    FamÅsling skrev 2012-01-18 22:01:23 följande:
    Hej jag är ägare av två kronan vagnar. En sulky köpt 09 som min son har som i dag är 3 år. Super nöjd. Sen när jag vänta dottern så köpte vi en begagnad duo vagn. Sittdelens klädsel är väldigt solblekt. Tycker det är dyrt att köpa en ny så jag funderar på att färga den själv, fick ett tips om en färg som man kunde färga tyg med jag tänkte höra med er om ni vet någon eller någonstans man kan köpa begagnade klädslar.
    På blocket kan det finnas klädslar ibland, men de är tyvärr inte det lättaste att få tag på. För nåt år sedan hade kronan utförsäljning på klädslar och sålde dem för typ 200 kr styck, då köpte jag på mig några vilket jag är tacksam för idag när jag upptäckte att sittdelens klädsel möglat... :( Tur då att jag hade 2 klädslar till så jag slapp lägga ut 1000 kr på en ny.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12