• imsel

Vi med Kronan-vagnar del 12

Och jag fick muttrarna idag Skrattande
    Vagnen är på dagis så jag får prova skruva i dom lite senare. 

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Gurkan skrev 2012-05-12 21:44:26 följande:

Jag köpte en sulky för någramånader sen av den modell med silvrigt chassi, den har en tygkant längst upp på ryggstödet som kan vikas upp när ryggstödet är nedfällt och på så vis skapaen liten kant. Var det det du undrade över?

Haha, nu när jag kollar på min sulky så ser jag ju att den har det Tungan ute
    Har nog aldrig tänkt på det för vi har alltid haft den nedvikt(bakom ryggstödet).

Så den har, men kan vikas bort helt.   
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Hillena skrev 2012-05-26 21:12:06 följande:
    Haha inte varmkorven utan varukorgen:) dumma iPhone!!

haha, jag satt länge och funderade vad det kunde vara för grej som kallas varmkorv Tungan ute
    Sen kom jag på att du måste mena varukorg!

Men liten? För en sulky tycker jag inte alls att den är liten.
    För man kan ju inte jämföra med en kombi/duo vagn.    
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Ang om det är bra med plats i sulkyn..
    Min 3-åring får gott och väl plats i den!
    Han sitter ännu väldigt bra, men när han är 4 kommer han kanske vara lite för lång. (men han kommer säkrt kunna sitta i den iallafall)

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Stampan skrev 2012-05-29 20:11:31 följande:
    Måste bara fråga.
    Vaddå bara 2 lägen på sittdelen på den gamla? Det finns ju fler, sittande, halvsittande, halvliggande och helplatt... Har jag en konstig vagn då, eller är det bara 2008 års modell?

Det är bara vagnen från -11 som har två lägen.
    De ändrade för att det inte är bra för bebisars rygg att halvligga (blir väl som med babyskydd, som bebisar inte ska ligga längre än nödvändigt i), men jag gissar att de fick mycket klagomål över det Flört
    jag hade aldrig köp en vagn med bara 2 lägen..

Det nya med steglöst är ju superbra!
    Har ju sulkyn med det, och skulle absolut uppskatta det på en duo Glad     
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag har ju använt min kronan sulky i typ 2 år eller vad det är..
    Så köpte jag får ett par månader sen en brio spin. Mest för att jag lyckades hitta en billig beg Flört
    Har varit så sugen på att prova en med svängbara hjul.

Tyckte den var supersmidig till en början.
    Men jag vet inte.. den kändes liksom tyngre och tyngre..
    Hade den en dag när det kommit lite snö. (ja det är redan snö här!)
    Andra dagen med snö tog jag kronan ist.
    Åh guuud vad mycket lättare den kändes Skrattande

Kanske att spin är lättare att köra typ inomhus eller på slät asfalt, särskilt när man måste svänga mycket.
    Men iaf jag kör ju inte bara på slät mark.. ofta är det ju grus, stenar, man behöver gå på gräs/stig.. och vi har inget köpcentrum direkt.

Nä, jag behövde nog en annan vagn för att uppskatta min kronan igen Hjärta
    Som sagt var jag så sugen på att prova en med svängbara, för jag tycker det kan bli jobbigt med 4 fasta när man svänger så ofta.
    Men nu på vintern vill jag nog inte ha nåt annat!
    Okej, möjligtvis så skulle jag vilja prova en urban jungle, som jag hört går bra på snö tack vare stora luftdäck. Men jag tror inte sonen skulle gilla att sitta i den.
    Sonen är förresten 3,5 och väger ca 16kg..                 

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Måste också tillägga att han sitter mycket bättre i kronan än i spinen!
    Spinen är väldigt smal, och han kan inte kliva i, eller knappt glida ur själv när man knäppt upp grenbandet, vilket han kan på kronan utan några som helst problem.

Ryggstödet är visserligen bättre på spinen, och jag tror att fotstödet är lite längre.
    Men vi båda väljer kronan sulky framför spinen.    

april 09 kom min bebbe
  • imsel

När har dom börjat ha Kronans vagnar på barnvagsbutiker?? Inge jag vetat om.. Var i Luleå i helgen och kunde känna och klämma på Kronan duo På Barnens hus var det alltså. Men... Jag vet inte om dom monterat konstigt, men handtaget nästan glappade lite :/ Och så tyckte jag inte att den kändes lika lätt och smidig som jag minns den.. (Lånade kusinens duo ett par månader när sonen var ca ett halvår) Är de så eller berodde det på inte fullt pumpade däck och ev dålig montering? Handtaget kändes annorlunda också.. Kortare??

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Helhjärtat skrev 2013-04-19 15:24:49 följande:
    Är det någon som tycker att sin svarta vagn börjat bli solblekt? Är så orolig att jag valde fel färg, vill inte att den ska bli ful i färgen som mycket svart blir efter ett tag..

vi har en svart sulky och jag har inte märkt att den skulle vara solblekt alls Glad
    och den är ca 3 år gammal. 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Ja, tyckte också det var lite konstigt att city var så dyr..
    Varför liksom??

Nåja, vi ska inte köpa en sån ändå Flört

Upptäckte för ca en vecka sen att handtaget på våran sulky inte gick att vika.
    Som att nånting inne i handtaget pajjat eller böjt sig eller nåt.
    Om man tryckte på knapparna på ett visst sätt så gick det, men efter många försök och mycket pillande, men nu funkar den inte alls.
    Har mailar Kronan och de skulle skicka ett nytt handtag, eftersom det inte går att laga.
    Synd att jag inte bor i sthlm, då hade de bytt den åt mig, men nu måste jag väl fixa det själv? Förvånad
    Får se om jag tror jag kan det själv, annars får jag kanske försöka gå till butiken som säljer vagnar här- (finns bara en)          

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Emelia79 skrev 2013-05-11 22:29:11 följande:
    Är det någon här som vet hur man får tar i en ny/begagnad klädsel till sittdelen på en äldre Kronan vagn? Och hur länge har sittdelen sett likadan ut så klädseln passar?
    Prova maila Kronan, de kan ha äldre klädslar, annars så har de säkert svar på dina frågor iaf :)
    De brukar vara snabba på att svara.

Fick f.ö en ny vikled ganska snabbt från Kronan, (det var ju vikleden som behövde bytas, inte hela handtaget som jag tänkte först), och den var enkel att byta, bara skruva lite.
    Och helt gratis var den ju också!

Älskar deras kundservice, alltid snabba på att svara, och hjälpsamma :)       
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag har! Vet inte vad storleken/modellen heter, men den som passar till deras sitty och race. Det måste vara en öppning för handtaget.

Malawi skrev 2013-08-24 20:39:38 följande:
    Hr någon här ett Tullsa regnskydd till sin sulky? Vilken storlek har ni köpt?

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)

Sara1985 skrev 2013-08-22 14:35:15 följande:
    Tänkte skriva en kort recension av vår Kronan Duo från 2011 som vi har använt nu i drygt ett halvår (köpte den begagnad). Fördelar: - Snygg - Rymlig varukorg - Enkel att fälla ihop - Superbra solsufflett som inte behöver kompletteras - Rejäl och stadig, passar alla väglag Nackdelar: - Inte så mycket 'gung' - Trögt att fälla upp och ner suffletten, leder till att man riskerar väcka bebis när man ändrar - Liggdelen har bara två lägen (gäller endast denna årsmodellen), har inte saknat mellanläget än men killen är bara 6,5 månad än. 

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12