Inlägg från: 880428 |Visa alla inlägg
  • 880428

Vi med Kronan-vagnar del 12

OBS INGEN ANNONS....

Har en kronan sulky från 2010 som jag ska sälja men har inte en aning om vad jag kan sätta ut den för..

Den är svart och välandvänd men ändå i rätt bra skick, det som är negativt är väll att  sömmen börjar gå upp lite i "peniskrossen" som min man säger.. vette tusan vad jag ska kalla den, tyget man har mellan benen för att inte glida ur. Om ni förstår vad jag menar..

Så nu min fråga vad ska jag sätta ut den för?

• 880428

Ni har väll inte missat att det är 10% på alla vagnar och tillbehör nu :) 

Hade tänkte vänta någon månad till med att köpa en sulky, men köpte en nu :)  

• 880428
    eken skrev 2012-09-05 16:22:18 följande:
    Var såg du den nya vagnen?? Väldigt fint

Ligger ute på deras hemsida :)
  • 880428

Måste ju berömma kronan för snabb leverans.. Beställde vagnen i tisdagsmorse. Och vid 13 idag kunde jag hämta den :) 

• 880428

Jag har en kronan sulky till min son som är 6månader. Funkar suveränt, han hatade att åka vagn innan han fick åka framvänt.. Jag väntade bara tills han kunde sitta själv sen så började jag använda den.. Visserligen är han väldigt stor för sin ålder har 80/86 i kläder... Men han sitter jättebra, men väntade som sagt till han kunde sitta själv eftersom det är ganska låga sido kanter på sulkyn :)

• 880428
    Helhjärtat skrev 2013-04-19 15:24:49 följande:
    Är det någon som tycker att sin svarta vagn börjat bli solblekt? Är så orolig att jag valde fel färg, vill inte att den ska bli ful i färgen som mycket svart blir efter ett tag..

Hade en svart sulky.. en 09 sålde den i höstas alltså 3 år gammal.. Tyckte den blev lite lila i färgen.. Inget som syntes direkt.. Men om man kollade rikitgt nära och om man typ ställde den brevid en helt ny svart vagn så syntes det.. Gillade inte att ha en svart vagn. Så köpte när jag köpte en ny sulky köpte jag en grön :)
  • 880428
    Kramardig skrev 2013-12-12 18:06:45 följande:
    Utan att ha sett den live så älskar jag redan liggdelen, det är den som gör att jag vill ha en kronan ungefär.

Däremot är jag lite osäker på sittdelen, den verkar vara så liten och sen känns det som att det är jobbigt/svårt att reglera ryggen med rem istället för en enkel knapp som det är på de flesta andra vagnar?

Visserligen har jag en kronan sulky, men älskar att det är rem att reglera ryggen med.. Man kan ju ställa in det precis som man vill.. Efter att ha haft det till vår stora grabb. Saknade jag det sjukt mycket när vi fick lillebror och hade en Emmaljunga city cross.. Tyckte alltid sittlägena var fel, att man skulle behövt ha någonstans emellan de lägen som fanns. Vilket aldrig blir ett problem om men har rem :D
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12