• nkw

Vi med Kronan-vagnar del 12

jos85 skrev 2013-12-01 22:16:05 följande:
    Hej! VIi funderar på en Kronan City eller Duo s men har en fråga kring ihopfällandet av dem. På duo S kan man fälla hela vagnen med sittdelen på, även om paketet blir ganska högt. Tror dock att det fortfarande går in i t.ex. en V70?

Men city - läste i en recension att den inte får att fälla med sittdelen på, är det sant? Är det det mindre chassit som är problemet?
    Vi får plats med Duo S +  två hundar i vår V. 70 (ny modell)
  • nkw
    Bling1975 skrev 2013-12-05 14:34:59 följande:
    Någon som har ett bra tips på en snygg och praktisk åkpåse till Kronan sulky?
    Har har köpt en 7 AM B212 Evolution, ska dock ha den i DUO S men en kompis har den i sin Kronan sulky och det är inga problem :) 
  • nkw
    Bling1975 skrev 2013-12-07 00:17:09 följande:
    Hur gammalt är din kompis barn? Den skulle jag kunna tänka mig men dottern fyller två innan vintern är slut och många åkpåsar upplever jag passar bättre till små barn.
    Hennes dotter är 3 år och hon är ganska lång...
  • nkw
    EMA skrev 2013-12-11 09:20:57 följande:

Nu har vi också köpt en Kronan Duo/S! :D 

Ville först vänta och se de nya färgerna som kommer 2014 men eftersom dom drar ut på releasedatumet (senaste beskedet 31/1) hela tiden vågar vi inte vänta. BF mitten av februari. Fick ett fint erbjudande och passade på. :) Det blev en grå; tänkte att man kan piffa upp med starka/coola färger beroende på kön. Nu vet vi att vi får en pojke! :)

Ny färger släpps i mars/april, och det blir som vanligt en säsongsfärg som kan köpas som överdrag om man vill. Duo S kommer ej ha några andra funktioner eller liknande. 

Därför har vi också beställt, blev en grå för oss med. Både jag och min man älskar ljusa färger. Vi ska också få en pojke men vi är lite anti starka färger så vi kombinerar brunt och beige :)
  • nkw
    Funderingar01 skrev 2014-02-21 08:41:33 följande:

Är det någon som vet när man brukar kunna beställa vagn med säsongsfärg? Eller snarare ; hur snabbt efter de har släppts brukar man kunna få leverans? Med tanke på att den nya färgen blå inte går att få förrän i april... Är det samma framförhållning med säsongsfärgerna?
    Jag tror det är vanliga leveranstiden :) 10 - 14 dagar! 
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12