Inlägg från: Ireth81 |Visa alla inlägg
  • Ireth81

Vi med Kronan-vagnar del 12

Sara1985 skrev 2013-08-22 14:35:15 följande:

Tänkte skriva en kort recension av vår Kronan Duo från 2011 som vi har använt nu i drygt ett halvår (köpte den begagnad).

Fördelar:
    - Snygg
    - Rymlig varukorg
    - Enkel att fälla ihop
    - Superbra solsufflett som inte behöver kompletteras
    - Rejäl och stadig, passar alla väglag

Nackdelar:
    - Inte så mycket 'gung'
    - Trögt att fälla upp och ner suffletten, leder till att man riskerar väcka bebis när man ändrar
    - Liggdelen har bara två lägen (gäller endast denna årsmodellen), har inte saknat mellanläget än men killen är bara 6,5 månad än. 

Vad kul med en reception på vagnen vi har förhandsbokat. Jag gillar den modellen mer än den nya framför allt sittdelen. Och kul att se vad en privatperson tycker ???? Men en nyfiken fråga hur menar du med att det finns två lägen på liggdelen? Jag har känt och klämt på de nya modellerna och har inte kommit på om det är fler än två en med plant liggläge och ett "sittläge". Vore kul o veta ????

(Om det förekommer ?? Så är d inte jag utan min mobil)
  • Ireth81
    Sara1985 skrev 2013-08-23 13:52:13 följande:
    De nya årsmodellerna har steglöst justerbart ryggstöd, det är bara den från 2011 som inte har det.
    Kul att någon har nytta av recensionen :) 
    Aha okej jadå jag gillar sittdelen på 2011 så det var det som gjorde att jag valde den. Men en kronan var bestämt långt innan jag blev gravid haha
  • Ireth81
    imsel skrev 2013-08-29 21:00:20 följande:

Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)

april 09 kom min bebbe
    Ja, jag kolla upp min och det är två lägen på sittdelen. Men är det bra för små att sitta i en rak sitt position eller ska man ha dem kvar i liggdelen oh använda "sittplattan" istället? Och har en kudde bakom som stöd?

Förlåt för mina dumma frågor.
  • Ireth81

Jag såg på kronans facebook sida att de kommer att släppa en syskonvagn och de kommer introducera den o nyheterna i slutet av januari 2014

• Ireth81
    Kramardig skrev 2013-12-12 18:06:45 följande:

Utan att ha sett den live så älskar jag redan liggdelen, det är den som gör att jag vill ha en kronan ungefär.

Däremot är jag lite osäker på sittdelen, den verkar vara så liten och sen känns det som att det är jobbigt/svårt att reglera ryggen med rem istället för en enkel knapp som det är på de flesta andra vagnar?

Jag fastna med för kronan innan jag såg den live. Och det ändrades inte när jag väl fick klämma o känna på den live, snarare tvärtom.

Enda jag inte gillade var/är sittdelen för jag tyckte den var "liten" och "instabil" vilket den säkerligen inte är, men jag valde en kronan vagn från 2011 som har en annan Sittdel men som bara har två lägen full sitt o full ligg ( som nackdel) men jag är mega nöjd med den.

Man kan köra liggdel och sedan byta till sulky om man hellre vill det med.
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12