Inlägg från: Sara1985 |Visa alla inlägg
  • Sara1985

Vi med Kronan-vagnar del 12

Tänkte skriva en kort recension av vår Kronan Duo från 2011 som vi har använt nu i drygt ett halvår (köpte den begagnad).

Fördelar:
    - Snygg
    - Rymlig varukorg
    - Enkel att fälla ihop
    - Superbra solsufflett som inte behöver kompletteras
    - Rejäl och stadig, passar alla väglag

Nackdelar:
    - Inte så mycket 'gung'
    - Trögt att fälla upp och ner suffletten, leder till att man riskerar väcka bebis när man ändrar
    - Liggdelen har bara två lägen (gäller endast denna årsmodellen), har inte saknat mellanläget än men killen är bara 6,5 månad än. 

• Sara1985
    Ireth81 skrev 2013-08-23 12:34:35 följande:
    Vad kul med en reception på vagnen vi har förhandsbokat. Jag gillar den modellen mer än den nya framför allt sittdelen. Och kul att se vad en privatperson tycker ???? Men en nyfiken fråga hur menar du med att det finns två lägen på liggdelen? Jag har känt och klämt på de nya modellerna och har inte kommit på om det är fler än två en med plant liggläge och ett "sittläge". Vore kul o veta ????

(Om det förekommer ?? Så är d inte jag utan min mobil)
    De nya årsmodellerna har steglöst justerbart ryggstöd, det är bara den från 2011 som inte har det.
    Kul att någon har nytta av recensionen :) 
  • Sara1985
    imsel skrev 2013-08-29 21:00:20 följande:
    Du menar att sittdelen bara har 2 lägen, inte liggdelen va? ;)
    Haha, ja så klart!!
  • Sara1985

Nu har vi haft vår Kronan Sulky i snart fyra månader och vi är väldigt nöjda. Vårt barn är tio månader nu och vi använder oftast sulkyn istället för den stora vagnen. Sulkyn är smidig men ändå rejäl. Klarar höga trottoarer och trappsteg. Man får plats med åkpåse och därmed blir det varmt och skönt nu på hösten/vintern. Funkar bra att hänga skötväska utan att den blir baktung. Rejäl suflett tycker jag. Den är väldigt lätt att fälla ihop och lyfta in i bilen. Men visst är den lite tung, 11 kg. Har svårt att komma på något negativt faktiskt. Jo det skulle vara priset då, 3000 kr. Rekommenderar varmt!

• Sara1985

Vi har sulkyn som också regleras med klämma och rem och det funkar superbra! Mycket bättre än det handtag som finns på vår sittdel på Kronan från 2011.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12