• imsel

Vi med Kronan-vagnar del 12

Malawi skrev 2012-03-16 14:17:34 följande:

Jag lovade ju att försöka ta en bild på min sulky med Brios fotsack! Jag tycker den har varit klockren nu på våren.

Ååh! Jag har ju velat ha en fotsack till min sulky sen förra vintern, men har ingen än..
    Har du behövt ändra nånting på fotsacken? Eller hur har du färst den?
    Och har brio flera fotsäckar?  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Malawi skrev 2012-03-17 16:19:41 följande:
    Ja det ser ut som den! Jag har inte behövt ändra någonting. Man fäster den med kardborreband runt chassit under suffletten. 

Jag har lite idéer om att pimpa den med reflexfigurer då det inte sitter några reflexer på fotsacken. Men annars tycker jag den är perfekt.  

Åh tack!
    Nu hittade jag en fotsack på Tradera till carena Free..
    Det är "flärpar" på den med knappar längst ut, men jag vet inte om det är tänkt att man ska dra flärparna runt sidorna på chassit och att man knäpper på fotsacken eller om dom knäpps på vagnen..
    Nån som har nån aning om hur det är?
    (Det står att det är från -11)   
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Vi har också fårskinn Glad

Och hörrni.. jag håller på att bli galen på vagnen..
    Tror jag skrivit tidigare att nitarna (?) lossnat på 2 ställen där dom där sidopinnarna sitter fast.
    (Nån som förstår vilka jag menar?)
    Jag köpte nya skruvar och muttrar (skruvarna fanns ju kvar men muttrarna/nitarna är borta) men dom lossnar ändå hela tiden Rynkar på näsan

Måste maila Kronan... Fast då är det bäst att skicka med bild för jag vet inte hur jag ska försklara Tungan ute

Hade nån annan problem med det?        

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    imsel skrev 2012-04-14 17:02:18 följande:
    Vi har också fårskinn Glad

Och hörrni.. jag håller på att bli galen på vagnen..
    Tror jag skrivit tidigare att nitarna (?) lossnat på 2 ställen där dom där sidopinnarna sitter fast.
    (Nån som förstår vilka jag menar?)
    Jag köpte nya skruvar och muttrar (skruvarna fanns ju kvar men muttrarna/nitarna är borta) men dom lossnar ändå hela tiden Rynkar på näsan

Måste maila Kronan... Fast då är det bäst att skicka med bild för jag vet inte hur jag ska försklara Tungan ute

Hade nån annan problem med det?        

På sulkyn alltså.

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    epione skrev 2012-04-16 09:08:43 följande:
    Vi har samma problem, men det känns så tradigt att fota och kontakta. :(

Jag har skjutit på det lääänge, men nu äntligen orkade jag skriva, och även skicka med foton! Skrattande
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    epione skrev 2012-04-16 14:06:15 följande:
    När jag mailade så ville de ha foton. Tycker varken de svarade fort eller var särskilt trevliga. För min del tar det mindre tid och energi att köpa ett multipack med muttrar istället för att fota och föra över till datorn.

Fast muttrarna lossnar också Obestämd
    Iallafall för mig. vet inte hur jag skulle få fast dom förutom att skruva åt hårt. 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Mina E skrev 2012-04-18 11:48:28 följande:

Jag köpte en svart Kronan Duovagn 2011 men ska flytta och behöver därför sälja vagnen. Jag hitar inga begagnade Kronan Duovagnar 2011 till salu på köp-och-säljsajter på nätet. Jag gick in på Kronans hemsida och såg att de nu säljer ut Kronans Duovagnar från 2011 då det kommer en ny Duovagn i maj i år. Min vagn är i perfekt skick. Har någon här i tråden en idé om vad jag kan sätta för pris på vagnen om jag annonserar på en köp-och-sälj-sajt på nätet? (Vagnen finns i Stockholm.) Är det något särskilt jag ska tänka på? Tack på förhand! 

Det är svårt.. Men kolla vad andra tar för äldre vagnar i liknande skick, och kanske lägga på nån/några hundralappar?
    Men minst en tusing mindre än vad en ny kostar just nu får du nog räkna med. 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag fick mail från kronan igår om att de ska skicka nya nitar Skrattande
    Men har de min adress sparad?

Jag skrev bara mitt namn och efternamn samt mailadress. 

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Mina E skrev 2012-04-19 12:48:29 följande:

Hej!
    Tack för svaret! Har sett att priset på äldre vagnar varierar väldigt, och det beror nog på skicket. En ny Duovagn av årsmodell 2011 säljs just nu ut av Kronan för omkring 5900 (Duovagnspaketet), så då kanske runt 4000 är ett rimligt försäljningspris...? Ska prova med det, i alla fall.

ja, det tycker jag låter ganska rimligt Glad
    Är det ingen som köper så är det ju bara att sänka priset. 
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12