Inlägg från: Mina E |Visa alla inlägg
  • Mina E

Vi med Kronan-vagnar del 12

Jag köpte en svart Kronan Duovagn 2011 men ska flytta och behöver därför sälja vagnen. Jag hitar inga begagnade Kronan Duovagnar 2011 till salu på köp-och-säljsajter på nätet. Jag gick in på Kronans hemsida och såg att de nu säljer ut Kronans Duovagnar från 2011 då det kommer en ny Duovagn i maj i år. Min vagn är i perfekt skick. Har någon här i tråden en idé om vad jag kan sätta för pris på vagnen om jag annonserar på en köp-och-sälj-sajt på nätet? (Vagnen finns i Stockholm.) Är det något särskilt jag ska tänka på? Tack på förhand! 

• Mina E
    Sälkut2012 skrev 2012-04-18 21:54:23 följande:
    Mina E: dra den via blocket. ibland kommer det upp kronan där. eller så kanske någon i tråden nappar

Tack för svaret! Jag sökte på Blocket men såg ingen som sålde Kronan Duovagn från 2011 där utan endast äldre modeller, därav frågan. Ska söka igen! Om någon här i tråden nappar, så vore det förstås toppen! Skulle kännas bra att sälja till någon som tycker om Kronans barnvagnar

• Mina E
    Tanna skrev 2012-04-19 08:20:46 följande:
    Måste vara trött ju... hehehe, såg nu att du ska sälja din med ;)

Hej!
    Tack för svar! Ja, jag ska SÄLJA min Kronan Duovagn... ...så om någon i tråden är intresserad av att köpa den eller vet någon som är det, så är det bara att "hojta till". Vagnen finns i Stockholm. Lycka till med Din eventuella försäljning, också!
  • Mina E
    imsel skrev 2012-04-19 10:06:33 följande:

Det är svårt.. Men kolla vad andra tar för äldre vagnar i liknande skick, och kanske lägga på nån/några hundralappar?
    Men minst en tusing mindre än vad en ny kostar just nu får du nog räkna med. 

Hej!
    Tack för svaret! Har sett att priset på äldre vagnar varierar väldigt, och det beror nog på skicket. En ny Duovagn av årsmodell 2011 säljs just nu ut av Kronan för omkring 5900 (Duovagnspaketet), så då kanske runt 4000 är ett rimligt försäljningspris...? Ska prova med det, i alla fall.
  • Mina E

Hej igen!
    I lördags sålde jag vagnen för knappt 5000 kr (!) - inget dåligt andrahandsvärde (men vagnen var verkligen i perfekt skick). Stort tack för alla svar/tips här i tråden! Hoppas jag kan bli en Kronan-vagn-ägare igen, någon gång i framtiden... / Mina

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12