Inlägg från: Trolltyg |Visa alla inlägg
  • Trolltyg

Vi med Kronan-vagnar del 12

Hej!

Väntar barn i maj 2012 och är inne i barnvagnsdjungeln för tillfället, och har totalt snöat in på en Kronan duo. Är hopplöst förälskad i designen och kan inte ens tänka tanken på en annan vagn. Har dock aldrig testkört någon.. men numera finns det ju en butik i Göteborg som säljer dessa vagnar, och dit hade jag tänkt ta min sambo och testköra lite..

Men, vi har en Audi A4 Avant, vilket är en något mindre modell av kombi. Så frågan jag ställer er, är om någon har en sådan bil, eller likartad i storleken i bagageutrymmet, och om då denna barnvagn ryms i audin? Nå, vad tror ni?

Hoppas någon har lite koll :)

• Trolltyg
    Pearl22 skrev 2012-01-03 19:36:23 följande:
    Trolltyg: Jag tror inte det är några problem att få in den i Audin. Vi har en Passat Variant och vi får in både kronan-vagnen + en sulky :) Ett litet bra-att-veta bara ang. Kronan är att på de nyare modellerna (från -11 tror jag) så kan man bara ställa ryggläget på sittdelen i 2 lägen - antingen fullt liggläge eller rakt sittläge. På de äldre modellerna är det 4 lägen på ryggstödet.
    Sa det till min sambo, som menade att er bil är större än vår i bagageutrymmet. Men samtidigt, om ni får in två vagnar i er bil, så borde vi ju få in åtminstone en av dem i vår :)

Jaha, okey. Vad kommer det sig att de har ändrat på det då?
  • Trolltyg
    3 barns mor skrev 2012-01-03 20:21:09 följande:
    jag har en duo vagn från 08 den är det 3 lägen på sittdelen.  varför dom bara gör 2 lägen nu vet jag ej. min sambo tror att du får in en kronan i audin men sen är det nog fullt.
    Ja, så är det kanske att det blir fullt. Samtidigt så har vi inga djur som transporteras i bagageutrymmet(har katter, men de åker ju aldrig bil...) , så det spelar ju inte någon större roll om det blir fullt för vår del.
    Pearl22 skrev 2012-01-03 20:32:36 följande:
    Min vagn är också en 08 och jag har för mig att det ändå är 4 lägen? Men kanske är det mest upprätta sittläget (som man får trixa lite för att få fast) inte tänkt som ett egentligen? Eller så har jag fel, att det bara är 3 lägen och jag som glömt... använder liggdelen igen nu så.. :)

Jo, nog tror jag också att det blir rätt fullt med vagnen i audin men samtidigt kan man ju göra vagnen extra kompakt om man vill också genom att plocka bort hjulen och göra liggdelen helt platt.
    Ja, att man kan få ihop den lite mer kompakt är ju ändå bra. Ifall det blir som så att man åker iväg en längre stund och har packning osv. Då gör det ju inget att man behöver demolera den.. Men det slipper jag gärna göra varje gång i vardagen, men blir det planerat som sagt, då är det en annan sak :)
    Ja82 skrev 2012-01-03 21:08:02 följande:
    De tog bort mellanläget pga att det ej är ergonomiskt rätt, det svaret fick jag av tjejen i Täby.
    Sedär ja, då antar jag att det borde finnas forskning på det också - eftersom att de kommit fram till att lägena innan inte var ergonomiskt rätt. Då bör de ju ändå vara "bra" att endast ha dessa två lägen.. Om du hänger med på vad jag menar :)

Tack för snabba svar! Trodde jag inte när jag kollade in i tråden när jag skrev första inlägget idag, med tanke på att de gått flera dagar mellan det som skrivits här innan :) Och även jag har favoriserat länken.

Skall till en butik i Göteborg, Oiidesign, snart och kolla på en vagn. Där kunde vi testlasta vår bil också. Mejlade dem kl 20:10 med lite frågor och fick svar 20:30. Så de verkar vara snabba på svar och måna om att skaffa kunder :)
  • Trolltyg
    cloudberry79 skrev 2012-01-04 10:03:09 följande:
    Jag kan säga att vi hade en vanlig liten Golf (alltså inte variant) när vi hade vår Kronan duo och vagnen gick ner i bagaget utan problem, både ligg- och sittdelen
    Då bör den ju absolut gå in i vår bil :) Nu vart jag glad!
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12