Inlägg från: VinterNoll2 |Visa alla inlägg
  • VinterNoll2

Vi med Kronan-vagnar del 12

Appropå klädslar så är jag sugen på att köpa en ny klädsel till vår sittdel som vi snart kommer börja använda. Det är ju absolut inget fel på den röda men det skulle ju kännas som en helt ny vagn och det är ju aldrig fel.
    Jag hittade inga klädslar på hemsidan så jag mejlade Kronan och fick veta att de har just beige, lila och rosa kvar till sittdelen för 100 kr + frakt. Väldigt billigt ju, men jag tror inte att maken varken vill ha en rosa eller en lila vagn och jag vill inte ha en beige...

De har ju andra färger också, mer basfärger, men då blev det ju jättedyrt tycker jag, 895 kr + frakt... Jag hade för mig att klädslarna kostade runt 500 kr förut? Eller har jag fel?
    Får väl dras med min röda, som de ju inte alls är nåt fel på iofs... men det känns lite trist.

• VinterNoll2
    3 barns mor skrev 2009-10-20 15:48:03 följande:
    vet du vad frakten kostar
    150:- i frakt tror jag, det står iaf det på sidan 1 i den här tråden.
  • VinterNoll2

Hoppas nån kan hjälpa mig med det här, upptäckte nyss tillsammans med bruksanvisningen en svart rem med en ögla i vardera ände och en tryckknapp på mitten. Undrar vad detta är för något? Är det nån slags säkerhetsrem som man fäster på handtaget och sen trär handen igenom eller vad är det?

Sen undrar jag om klädslarna tål strykning? Och vilken värme isf. (är för lat för att gå ner och kolla)

• VinterNoll2

Nja, jag hade tänkt piffa till min vagn med påstrykbara motiv från Gladagrodan. Så det var därför jag undrade om klädslarna tålde strykning och då speciellt på två prickars värme. Men jag ska nog ta och köpa liknande tyg och klippa ut motiven och sy på dem istället. Kan ju bli snyggt... Blir helt klart unikt om inte annat.

• VinterNoll2
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-11-26 19:54:38 följande:
    Jag har en fråga till er alla här i tråden.Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)???Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen.Andra färger kan kanske också gå bra :)Någon???
    Kronan säljer annars, då jag var ikontakt med dem hade de lila klädslar till sittdelen för 100 kr + frakt.
  • VinterNoll2
    Pumpkin skrev 2009-11-27 10:16:27 följande:
    Hej!Här är en som nästan är helt såld på Kronan, det är den vagnen som står högst upp på listan inför bebisens ankomst i alla fall. Men en fråga, vissa tycker att den ser så liten och trång ut - är det något ni märkt av? Får man plats med en ordentlig åkpåse utan att det blir för trångt även när bebisen börjar bli lite större?
    Min son är 6 månader (68 cm lång) och han ligger ff i liggdelen - i åkpåsen... Han kan nog ligga där ett tag till.
    Den är både bred och lång och jag har aldrig upplevt den som trång eller liten - snarare tvärtom.
  • VinterNoll2
    EmmAhh skrev 2009-12-14 12:24:22 följande:
    Ni verkar stormförtjusta i Kronanvagnar på den här sidan, men om ni måste ange negativa saker om den/mindre bra saker, vilka är det?Jag står i valet och kvalet mellan en kronanvagn (duopaketet) och en emmaljungvagn(smart duo eller edge duo). Emmaljunga tycker jag har en snyggare vagn då det finns fler tyger att välja på, medan kronan har ett lockande pris. :)
    Nääeee, jag kan inte komma på något alls!
    Däremot så vet jag att flera är missnöjda med suffletten på sittdelen, att den glappar så det drar in kall luft på sidorna, men det ska vara åtgärdat enligt Kronan själva. Jag vet inte för jag har liggdelen ff (vilken man kan använda läääänge min son är snart 7 månader fast det var ju något positivt...) och sen så har jag den modellen som det drar in luft på sidorna på...
    Annars är det väl just suffletten på sittdelen att den ser stor och klumpig ut.

Det var iofs nåt jag tänkte på och nämnde för min man här i förra veckan, men nu minns jag inte så det var väl inget viktigt antar jag
  • VinterNoll2

Jag kom på vad det var som jag tyckte var negativt och det var i liggvagnen, att det bara finns ett läge att ställa upp huvudändan på då barnet sitter. Tycker den är för lutad bakåt, men det är ju inget en kudde kan avhjälpa iofs. Dessutom så kan man ställa upp den ett snäpp men då är det inget riktigt fäste utan man ställer den mot en pinne... Svårt att förklara men ni som har Kronans duo fattar nog? Eller inte...

Men just att huvudändan lutar så mycket bakåt då man ställer upp den tycker jag är lite dåligt men som sagt det är ju inget viktigt sådär. vad jag förstår så är det inte många liggvagnar som har den funktionen så att den finns överhuvudtaget är ju bra

Angående bromsen så tycker jag den är bra, men jag har ju bara upplevt den här bromsen också så jag är väl partisk. Personligen tycker jag den känns mer säker än att det ska tryckas en kloss mot hjulet... Men som sagt så har jag bara haft den här vagnen.
    Ni som haft problem och kontaktat Kronan, skriv gärna vad de säger om bromsen.

• VinterNoll2

mage06: Jo vi har också haft ryggplattan i det högre läget och det har gått bra men jag tycker att det läget kunde ha varit liiiite högre, nån cm eller två bara.

Vi måste byta del nu för sonen får inte plats ordentligt att ligga ner, om han har fötterna ända nere vid fotändan så har han kanske 4 cm kvar till huvudändan från huvudet. Det märks att han inte gillar det riktigt, sen början den bli trång på bredden också men det kan ju vara alla vinterkläderna och åkpåsen

Så man kan väl säga att vi hade liggdelen i 7 månader... Minns ff då vi la ner honom i vagnen första gången och han tog upp halva vagnen. Vi fick stötta honom med ihoprullade filtar på sidorna för att han inte skulle ligga och skvalpa runt därinne. Då vi kom hem så låg han ändå i fotändan *haha*

• VinterNoll2

Nu har vi bytt till sittvagnen och jag har målat på en silluettdrake på suffletten och det blev riktigt bra! Jag ritade dit med en vanlig penna och fyllde i konturerna med sån relieffpenna för tyg.
    Vi blev jättenöjda, vagnen blev hur cool som helst och nu är det garanterat ingen annan än jag som har en sån vagn (mot förut då flera i mitt område har röda vagnen) - en röd med drake på

Jag har också lagt ner fårskinnet och åkpåsen i vagnen så det ser jättemysigt ut. Lillkillen gillade den också för det blir ju som en koja då man fäller suffletten

• VinterNoll2

Som tidigare utlovat så kommer två bilder av min egendesignade sittvagn (om man nu kan skriva så), de finns i mitt galleri (Design-mappen):
    http://www.familjeliv.se/Hem/vinternoll2/galleri.php?cur_album=Design

Rakt framifrån är det en drake, sen har jag förstorat huvudet och målat dit ett på vardera sida av suffletten.
    På taket har jag ritat kroppen, det blir som ett S och det passar både sonens förnamn och vårt efternamn

Jag är jättenöjd och jag har fått flera positiva kommentarer av grannar och vänner. Och det är ingen som har en röd Kronan sittvagn med en drake på!

Lillprinsen är äntligen här
  • VinterNoll2
    Pearl22 skrev 2010-01-04 20:36:04 följande:
    Gud va snyggt!!! Vad har du använt att rita med?
    Tack
    Jag använde relief-färg på tub för textil. Det ska att gå att tvätta utan strykning men vi får se... Å andra sidan, hur ofta tvättar man sin klädsel?
  • VinterNoll2
    stina84 skrev 2010-01-04 20:44:38 följande:
    Hej tjejer! Här är en till som tänkt köpa mig en kronan barnvagn Jag har helt fastnat för en röd som du har vinternoll2. Fast jag hittar ingen röd att beställa på kronan.com hur ska jag göra, någon som vet? Vi har ingen möjlighet att åka till någon butik, finns ingen i närheten där vi bor.. Så vi msåte beställa från nätet.Tacksam för svar!
    Mejla eller ring Kronan och hör efter om de har nån kvar. Annars får du nog kolla Blocket tyvärr...
  • VinterNoll2
    minefix skrev 2010-01-04 22:13:13 följande:
    Skitsnyggt!!!
    Tackar
  • VinterNoll2
    Shadilly skrev 2010-01-06 20:11:14 följande:
    Sufletten på sittdelen ser bara pösig ut om man felmonterar den. 
    Jag tycker min sufflett på sittdelen ser pösig, har jag monterat den fel då kanske? Jag vet att jag hade ett helvete att få till byglarna rätt då jag skulle sätta fast den.
    Serendipity skrev 2010-01-08 15:43:06 följande:
    * Jag har bytt till sittdelen nu. Får inte till suffletten så den blir snygg. Den är ju gigantisk. Tyget alltså. Hur har ni andra gjort, finns det något smart sätt att vika in tyget på i sittläget?
    Jag brukar dra ut den bak (så att min drake syns) men den blir rätt stor på sidorna då, tycker det är ett fasligt "piffande" då man ställer upp i sittläge.

Jag har haft problem med att få upp min i fullt sittläge, det har alltid varit lutning på ryggdelen vilket stört mig. Det har gått att få fram ryggen men den har inte fastnat. Igår fick jag till det och det verkar som om innersta bygeln på suffletten tar emot så jag får först dra den bakom ryggen och sen fälla upp i fullt sittläge (så att ryggen är helt rak uppåt) Nån mer som haft det problemet eller har jag satt bygeln åt fel håll?
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12