Inlägg från: sleeping angel |Visa alla inlägg
  • sleeping angel

Vi med Kronan-vagnar del 12

vet att det finns en blå duo för 3500:- på en secondhand handel i nynäshamn, väldigt fin! Själv har jag en sulky och är superlycklig

• sleeping angel

den här remmen med ögla låter ju som en sån säkerhetsak som det står om i trådstarten, ska den finnas till sulkyn med? för det har inte jag

• sleeping angel

Idag med en massa snö så pulsade vi ut och satte oss på pendeln med sulkyn och då kunde inte bromsen helt slå på (kanske hade det kommit snö in i där "piggen" skulle in) och därmed for iväg vid en inbromsning. Och sen när den stått ute på dagis i minusgrader ett par timmar så hade bromsen frusit fast i ett hjul...jag kunde ta av hjulet men piggen föll inte tillbaka...någon minut i värmen och det var inga problem. Är det någon annan som märkt samma problem? Tänkte ringa Kronan imorgon.

• sleeping angel

Pratade med Kronan och dom sa att jag kunde spraya lite låsspray på bromsen om det skedde igen samt hälla i lite symaskinolja i där bromspiggarna ska i. Hoppas att det hjälper.

• sleeping angel

Behöver er hjälp! har tvättat klädseln till min sulky men kan inte för mitt liv komma på hur jag ska fästa ryggreglerar remmarna i chassit....alla sätt ser fel ut! någon som har lust att kolla på sin och se hur de sitter? Nu har jag satt de mellan sista och näst sista knappen till sufletten...men nja....

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12