• Moflo

Vi med Kronan-vagnar del 12

Gurkan skrev 2009-10-18 20:53:28 följande:
    Hej!vi håller på att kolla på barnvagn och har fastnat lite för Kronan då de har gott rykte och är snygga. Vi bor på landet och behöver en lite robustare vagn som klarar en del och har en hyfsat rymlig varukorg. En duovagn är dessutom ett måste.Så, ni som har erfarenhet, vilka plus och minus finns det med vagnen?
    Vi behövde också en vagn som kan klara lite terräng och snö, inga små hjul alltså. Vi kollade upp lite och hittade Kronan och Crescent, men vi tyckte att Kronans verkade mycket snyggare och med bättre finesser såsom reglerbart handtag, de fiffiga bärhandtagen och snyggare design.
    Köpte en begagnad brun duovagn från -08 som varit använd i ca 6 månader och med alla tillbehör för 3800:- och bara läängtar till att få använda den i februari.
  • Moflo

Tessie vh skrev 2009-10-27 17:22:35 följande:

Hej jag bara undrar om det finns en begagnad marknad för kronan vagnar? Eller är den så pass ny ännu?
    Det finns en marknad för begagnade vagnar, men den är inte så stor och det är en stor och snabb åtgång på de vagnar som finns ute. Vi köpte våran begagnad, så ingenting är omöjligt!
  • Moflo
    Nallebjörnis skrev 2009-10-28 06:51:21 följande:
    när ni säljer era vagnar på blocket vad får ni för dom då? *nyf*
    Vi betalade 3800:- för vår -08:as duovagn och då hade den bara varit använd i 6 månader eftersom de köpte en Kronan Sulky istället för att använda sittdelen. Den var också i superfint skick, men har sett både dyrare och billigare.
  • Moflo
    KIKINA skrev 2009-11-11 23:07:11 följande:
    Jag vill ha en kronan duovagn till nästa bäs som inte är i magen än :)Men jag kollar ändå på vagnar!Men på blocket finns det inga kronanvagnar runt sundsvall.Nån här som kanske bor i närheten som ska sälja sin?
    Ja beroende på hur snabbt du tänker bli gravid så lär ju min vagn bli till salu förr eller senare. Har själv BF i februari, men du är ju inte ens gravid än så...
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12