Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

Vi med Kronan-vagnar del 12

idakl skrev 2009-10-15 20:53:04 följande:
    Men vilka härliga färger! Och ruskigt bra priser! När jag ringde och frågade vad det skulle kosta med ny klädsel till min Emmaljunga skulle det kosta drygt 3000... Snacka om skillnad! Jag har en kronan sulky som jag är super nöjd med (röd), men det vore häftigt med en till klädsel man kunde skifta med. Tyvärr verkar det inte finnas några gröna eller rosa klädslar till sulky, inte nya hos kronan i alla fall... synd.
    Sulkyklädslar finns väl inte alls än till salu?
  • Serendipity
    idakl skrev 2009-10-16 16:55:19 följande:
    Nej i december kommer de. Men det är bara röd, svart, grå och brun
    Härligt ändå! De borde sälja de där designade klädslarna separat
  • Serendipity

Jag har redan en brun sulky så om jag ska köpa klädsel blir det nog röd... Men ännu roligare skulle ju vara en mönstrad klädsel!

• Serendipity

+ Skitsnygg, speciellt liggdelen! Lagom retrokänsla.
    + Stabil, även med ståbräda med 18-kilos barn på
    + Solskärmen ("kepsen" kallar vi den) är suverän!
    + Extremt bra service från deras kundtjänst
    + Skojiga och finurliga detaljer
    + Väldigt kul och ganska lätt att byta klädsel på

- Svänger inte "på en femöring" som trehjuliga vagnar gör
    - Locket till liggdelen är för svårt att knäppa på och av
    - Relativt tung att lyfta in i bilen (med liggdelen på)

• Serendipity
    Mirain skrev 2009-10-24 12:40:19 följande:
    Ni som haft en vagn med svängbara framhjul/trehjulig hur upplever ni att det är att köra Kronan Sulky? Otympligt?
    Nej, bara annorlunda. Men den är lätt att svänga. Vi hade en Quinny 3-hjuling innan Kronan sulkyn. Men det kanske är svårt at jämföra, det är ju en stor sittvagn, så Kronansulkyn kändes mycket liten, lätt och bekväm.
  • Serendipity

sleeping angel skrev 2009-10-31 18:58:38 följande:

den här remmen med ögla låter ju som en sån säkerhetsak som det står om i trådstarten, ska den finnas till sulkyn med? för det har inte jag
    Vi fick till duovagnen men inte till sulkyn.
  • Serendipity

Ok, kastar mig in med två frågor utan att läsa bakåt i tråden:

* Jag har bytt till sittdelen nu. Får inte till suffletten så den blir snygg. Den är ju gigantisk. Tyget alltså. Hur har ni andra gjort, finns det något smart sätt att vika in tyget på i sittläget?
    * Skulle det komma klädslar till sulkyvagnen? Tycker jag kommer ihåg rykten från i somras... Någon som vet??
  • Serendipity
    mage06 skrev 2010-01-08 22:23:53 följande:
    Fast man kan ju sätta byglarna bak och fram... Jag låter som sagt tyget följa med ryggstödet upp så suftetten är inte alls pösig i sittläge. Men visst skall man kunna få upp ryggstödet till fullt sittläge, det kan i alla fall jag
    bild?? please
  • Serendipity
    mage06 skrev 2010-01-08 23:57:22 följande:
    Tror att jag har en i mitt galleri...
    jag måste bli inbjuden {#lang_emotions_cool}
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12