Inlägg från: trollmamma76 |Visa alla inlägg
  • trollmamma76

BF Januari :-) del 3

hannapanna80 skrev 2009-10-27 16:39:57 följande:
    gud vad kul jag ska dit den 5 nov och är jätte nyfiken, var det så pass underbart som man inbillar sig???
    Helt underbart vilken upp levellse att bara se den lilla så verkligt det blir,hon var riktigt envis ville inte vara med riktigt men vi fick bra bilder till slut.
    allt var bra med bebisen inget fel och hon väger 1400 en liten tjockis:)
  • trollmamma76

Kom hem precis från BM besök.
    Allt var bara bra blodsockret låg på 6.0 sist låg den på 5.0 men det kan ju bero på att jag åt frukost precis innan.
    Nu en annan sak sist jag var hos BM precis för 3 veckor sedan då vägde jag 61 kg idag ståg vågen på 63.80 alltså 64 kg kan det verkligen stämmat att jag gått upp 3 kg på 3 veckor? Mmm.

så jag har gått upp 10 kg sammanlagt sen inskrivningen..

• trollmamma76

jooo mina järnvärden låg bara på 107 inte gått upp alls så inte konstigt jag är trött har ätit järn tabletter sen inskrivningen men inget händer så nu blir det mara c vitamin oxå.

• trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-10-28 11:06:48 följande:

Vilka järntabletter tar du och hur många?Niferex är de som är "bäst", jag fick ta 2 om dagen ett tag...
    tar niferex morgon och kväll..
    inte konstigt att jag alltid är så trött,nej får bli mera sallad och fruktskål till mellis.
  • trollmamma76
    Aalexandra skrev 2009-10-28 11:38:59 följande:
    Trollmamma 76 har du testat med blutsaft? Det ska visst vara väldigt bra. Jag sörplar en kapsyl då och då(1 i v kanske om jag kommer ihåg), men mina värden är bra så jag vet inte om det hjälper ngt..Men kan kanske vara värt att köpa annars, skadar ju inte att dricka det iaf.. Vitaminer är ju alltid bra om inte annat
    vad är det för saft?
    Köper man det i ica?
  • trollmamma76
    Aalexandra skrev 2009-10-28 12:11:29 följande:
    Inte helt omöjligt att ICA har det.. Jag köpte min flaska på naturkosten. Innehåller massa järn o vitaminer (143% av rekomenderat dagligt intag av järn)Måste ju finnas ngn sida på internet...Hittade en, här står det nog lite om den.. Massor av folk som pratar gott om den finns det iaf, framförallt gravida kan jag tyckawww.blutsaft.se/
    Tack ska prova det.
  • trollmamma76
    jeng skrev 2009-10-28 15:34:22 följande:
    vermillion och ni andra,sockervärdet ska helst ligga runt 5. sedan kan det gå upp högre när man har ätit osv, men om man har upprepade värden i trakten av 8 så kan det alltså också tyda på något.trollmamma,har du tänkt på att ta järnet med cvitamin? undvika koffein och mjölkprodukter i anslutning till järnet osv? jag skulle nog också rekommendera att du tar blutsaft 1-2 ggr om dagen i tillägg till niferexen ett tag och provar! det kan göra mirakel trots sitt rätt lilla järninnehåll! (dricker själv blutsaft på regelbunden basis pga mina järnproblem)inga förvärkar har jag haft nu på snart en vecka, däremot är livmodern väldigt agressiv igen och stelnar för minsta lilla, har också sd som jag känner av, men som inte gör ont alls utan mer bara känns så att jag märker av dom... 2 veckor till nästa besök hos bm, funderar på om jag skulle ringa in och be att få bli kollad iaf...
    Tack ska köpa det i morgon fanns inte i våran ica.
    närmaste hälsokost äffär i stan (stockholm) vet någon?
  • trollmamma76

Hej Alla,
    Vad mycket det har skrivits här
    Har inte varit inne så mycket,bara läst lite har varit såååå trött hela tiden mina värden har inte velat gå upp fast jag tar två niferex om dagen men nu är jag piggare igen,tar järntabletterna med c vitamin.

Sov rummet är klart det blev så fint men ny målat och tapettserat.
    Själsängen är på plats,vagnen är hemma,kläderna är köpta + tagit upp lite av dotterns kläder.

Har köpt nya påslakan mm till sängen och fixat en tavla med UL bilderna + 4D som jag lagt upp ovanför sängen..

66 dagar kvar men vi tror alla att det kommer bli en december bebis och det är bara gilla läget att hon blir sist,har man tur så går man över till jan är ju bf 10 men allt visar att bebben kommer komma innan har precis samma som med dottern innan.

Dessutom så gör det inget bebben var stor redan då jag var på tittut så vill inte få en 4 kg bebis ut

Har köpt nya mattor,gardiner,julpynt mm,första advent ät ju sista helgen denna månad.

• trollmamma76

Underbara ungar skrev 2009-11-09 10:14:53 följande:

För att sex ska hjälpa så ska mannen lyckas komma 7 gånger under en timme Det orkar nog inte nån karl tror jag
    Vet inte faktiskt om det stämmer att man måste komma 7 gånger,här kom maken en gång och det satte fart..
    Hon födes 2 veckor innan bf hade inga känningar på morgonen att det var på G.
    Sa bara till barnen att i kväll händer det har en känsla och då sa bonusen till mig: k

Sluta skämta det är ju 1 april vi vet,tänkte inte mer på det jag och bonusen hade simskola dagen gick som vanligt..

strax för 21 på kvällen sa jag till maken att nu ska vi ha lite sex på högnivå
    När vi var klara tro eller ej så kom första värken sen en till och en till.
    Men eftersom jag inte har någon smärtgräns vet inte när det är dax egentligen så tog jag det lugnt.

När jag väl blev nödig så ringde jag,då var det bråttom helt plöstligt.
    02.15 var hon ute..
  • trollmamma76
    jeng skrev 2009-11-09 11:00:32 följande:
    Sex kan ju sätta fart på nåt som redan är på g, genom att man provocerar tappen under samlaget... Men som sagt, då ska det ju redan vara på g isåfall... samma sak med orgasmer, de kan ju hjälpa till om nånting är på g.Trollmamma,Ingen smärtgräns? Det låter praktiskt när man ska föda barn...Skämt åsido... Menar du att du har hög smärtgräns eller har du den där sjukdomen som faktiskt gör att man inte känner smärta?
    ha ha ja jag menar hög smärtgräns.
    Bara jag inte föder hemma eller i bilen som jag har fått göra pga jag vet inte NÄR det är dax.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3