Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

AtroCious skrev 2009-10-25 19:30:59 följande:
    Kan någon svara på om det känns något särskilt när barnet fixerar sig? Är det någon skillnad när den gjort det? När brukar de göra det?
    det kan svida och "borra" sig i underlivet vara extremt obehagligt
    det kan även trycka på lite och man får mera foglossning om man har det så har det vart för mig i alalfall
  • väntar4an 2010
    AtroCious skrev 2009-10-25 19:55:10 följande:
    Efter då? Är det någon skillnad? Alltså om barnet rör sig mindre, t.ex.
    ju längre gånget = destu större barn = mindre plats = mindre rörelse
    dock mera sammandragningar hårdare kickar när liten väl får till en.
    men de kan oxå leva rövare ända till förlossningen på börjat och den e på g ut helt olika från barn till barn.

men man ska ALLTID känna barnet på ett eller annat sett 5 gånger om dagen annars ska man kontakta förlossningen o få en undersökning
  • väntar4an 2010

har oxå bara "ryckningar/vibrationer" nertill tror det mer beror på att liten hickar. o kickar eller knäbuffningar lite ovanför navelhöjd

• väntar4an 2010
    Litenkatt skrev 2009-10-25 21:37:11 följande:
    v 30 min bebbe har nog inte vänt sig än, får såna superhårda sparkar mot kissblåsan så jag blir akut kissnödig och det kittlar till. blir oxå kissnödig så fort jag är ute och rör på mig, även om jag precis gått på toa, hur ska det gå i tio veckor till? ha potta i väskan? ;)
    javisst en uppfällbar vore praktiskt att ha med sig ibland
  • väntar4an 2010

Underbara ungar skrev 2009-10-26 07:18:45 följande:

Här åker man till Ullared en dag och ni skriver MASSOR Har läst igenom allt, men kommer inte ihåg hälften ens... Det blev 5 proppfulla kassar med hem och ca 4700 kr mindre i plånboken Köpte på mig amningskudde, spjälskydd, plastad frotté, amningsinlägg, 2 st leksaker, ett set med body + byxa, babykudde och ett bäddset till spjälsäng. Sen blev det en MASSA till huset, dukar, gardiner, lampa till tösens rum, vinterkläder etc. Totalt 93 artiklar Folk är som galna där nere... Tur man hade mage, då tog folk liiite med hänsyn. Hade skapligt jäkla ont när jag kom hem igår, en hel dag på benen satte sina spår. Tredje trimestern börjar 27+0. Såg att någon undrade över det Nu ska jag läsa igenom resten av trådarna o sen ska jag åka o handla det sista till renoveringen av grabbens rum. Det ska målas panel idag...
    ska dit den 28nov då lär det va proppat första adventshelgen inte så kul helg att fara på men det va den ända som passade med barnvakt och allt annat runt om kring här hemma
  • väntar4an 2010

Du är i vecka 30.
    Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010
    Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.

• väntar4an 2010

hm har gravtopp/linnen jätte sköna vita och svarta

• väntar4an 2010

köpte pepparkaksdeg i dag så jag ska försöka baka lite med barnen.
    all sorts bullbak misslyckas jag bara med men kanske ska ge mig på ett försök till advent.

• väntar4an 2010
    Aalexandra skrev 2009-10-26 19:26:41 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-26 18:37:15 följande: Jag köpte också pepparkaksdeg idag, inte för att baka utan för att jag älskar att äta degen Men kanske att jag får baka en plåt med dottern, hon är nog nöjd med att äta den som jag dock.. Tack o lov!!
    samma här det är ju såå gott. vi tog en bit jag o barnen sen hittade jag sonen under bordet med en bit till han vart i kylen och norpat åt sig
  • väntar4an 2010

i dag har jag tagit första sprutan av vaccintet kändes inget
    sambon fick ta oxå fast han ej tillhör riskgruppen de hade inga riskgrupp"fall" på kö så han fick ändå i dag.. så nu e vi klara med första
    om 2 veckor får barnen ta.

Mamma Tes skrev 2009-10-27 12:10:35 följande:
    Nu har jag lagt in bilder i min blogg och i galleriet från 3D ultraljudet igår
    sak kika in =)
    AmandaBrun skrev 2009-10-27 10:57:16 följande:
    Klockan 16.30 är det dags för Köns UL !
    lycka till mys att få se den lill igen =)
Svar på tråden BF Januari :-) del 3