Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-10-19 10:03:01 följande:
    Aalexandra, såklart blir du insläppt på bb, dock får troligtvis inte familjen hänga med. Usch det är en mardröm - om man skulle få föda utan maken närvarande!! Här får vi börja vaccinera nu, och den där rusningen som de har väntat sig den finns ju inte. Står tomt i vaccinationsrummen hahaha... Så förhoppnignsvis innebär det att maken kan vaccinera sig i förtid nu så att vi är vaccinerade allihop tills det är dags. Eller ja, lillpojken är ju bara 14 månader så han får ju inte vaccinera sig.... men så ska han ju inte med på bb heller....
    min mans arbetskamrats dotter fick fara in till förlossning bb pga havandeskapsförgiftning. mamman följde sin oroliga dotter in o träffade läkarna och pratar mm vilket dom då får reda på att pappan INTE är välkommen in på bb eller förlossningen efter som hennes mamma har gått in över gränsen så blev hon automatiskt personen som ska vara med.så nu ligger hon på bb men liten i magen och har 2 veckor kvar och får inte träffa sin man förens hon och bebisen kommer hem.

så en vibb till alla ta INTE med någon som inte ska vara med fullt ut
  • väntar4an 2010

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).
    Du är i vecka 29.
    Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Sön 10 jan 2010
    Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

jeng skrev 2009-10-19 10:48:00 följande:
    väntar 4an, men GUUUUUD!! va??? så om maken är på jobb och nån annan skjutsar och hjälper en in, ja då får inte maken komma in sen? så idiotiskt!! vilket sjukhus var detta på? så kan jag inte tänka mig att de skulle göra här,. och skulle de göra det, ja då skulle jag åka hem, och sen komma in igen!
    nej ingen annan får komma in då får den som kör in en säga hejdå i dörren o låta dig gå in själv det är strängt förbud bara en är välkommen nu pga svininfluensan och smittan
  • väntar4an 2010
    trollmamma76 skrev 2009-10-19 11:03:54 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande: Blir kul och se vem får först du eller jag
    japp om denna kommer lika beräknat som killarna så kommer hon den 11:e eller på bf

2an kom 12timmar efter bf
    3an kom 6 timmar efter bf

med 1an blev jag igångsatt pga havandeskap på bf-17
  • väntar4an 2010
    jeng skrev 2009-10-19 11:28:11 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-19 10:58:13 följande: ja jag ska till bm imorrn så jag får väl fråga vad som gäller här. inte för att jag lär bli skjutsad in av nån annan visserligen, men man är ju oroad över att de inte ska få vara med eller vad som gäller på bb osv. jag tycker att man borde få komma in om man har vaccinerat sig!
    de har gått ut med att bara en anhörig får medverka
    både på mvc ,bvc ,förlossning och bb

här hittade jag lite info om mitt sjukhus
    www.orebroll.se/uso/page____14820.aspx
  • väntar4an 2010
    Madge skrev 2009-10-19 14:05:45 följande:
    Det är nog olika.... Här har de gått ut med att det är besöksförbud för alla utom pappan på BB, och att de inte längre har några visningar av BB och förlossningen. Min 25% sjukskrivning blev godkänd i somras, och jag tror min 50% också blivit godkänd (tydligen spar de papper på FK och skickar bara ut om man blir nekad). Imorgon ska jag till läkaren och förhoppningsvis bli sjukskriven på heltid. Om man letar runt på socialstyrelsen hemsida kan man se att de rekommenderar hel sjukskrivning om man behöver sitta i rullstol eller gå med kryckor, så jag räknar kallt med att bli godkänd av FK...
    jo men så e det nog egentligen här oxå men efter som mamman gick med in så "tog" hon pappans plats = en anhörig på avd.
  • väntar4an 2010

jag kommer att vaccinera mig nästa vecka ska till bvc då med ena barnet på vanlig 18 månaders kontroll så då tar vi 2 undersökningar på en och samma gång
    sen kommer de stora barnen och mannen ta det vecka 46 då de börjar med allmänheten.

jag gör det för min lilla sons skull som inte är 3år och för bebisens hon kommer komma under "2:a" vågen då den är starkare än nu.
    "1:a" vågen saktades ju ner pga värmen men i december/januari är det inte varmt o då kommer den komma med kraft.
    och om jag tar vaccinet så går liten del av mina antikroppar över till bebisen så då blir hon lite skyddat +mjölken hjälper till.

Sirling skrev 2009-10-20 09:13:58 följande:
    Ja, så känner jag med, börjar folk mot förmodan falla som furor omkring mig kommer jag så klart att ta den, men det faktum att ingen forskning gjorts på gravida gör mig så osäker...
    och då e risken så pass stor att det är för sent för dig det finns inte så himla mycket av vaccinet på alla ställen och du kan redan fått smittan om det blir en epidemi som befaras.
    ang detta med gravid och vaccinet så är det redan över 1000 som har tagit detta och jag har inte hört om någon som dött eller blivit dålig alls så det är nog ingen fara.
  • väntar4an 2010

jag kommer att vaccinera mig nästa vecka ska till bvc då med ena barnet på vanlig 18 månaders kontroll så då tar vi 2 undersökningar på en och samma gång
    sen kommer de stora barnen och mannen ta det vecka 46 då de börjar med allmänheten.

jag gör det för min lilla sons skull som inte är 3år och för bebisens hon kommer komma under "2:a" vågen då den är starkare än nu.
    "1:a" vågen saktades ju ner pga värmen men i december/januari är det inte varmt o då kommer den komma med kraft.
    och om jag tar vaccinet så går liten del av mina antikroppar över till bebisen så då blir hon lite skyddat +mjölken hjälper till.

Sirling skrev 2009-10-20 09:13:58 följande:
    Ja, så känner jag med, börjar folk mot förmodan falla som furor omkring mig kommer jag så klart att ta den, men det faktum att ingen forskning gjorts på gravida gör mig så osäker...
    och då e risken så pass stor att det är för sent för dig det finns inte så himla mycket av vaccinet på alla ställen och du kan redan fått smittan om det blir en epidemi som befaras.
    ang detta med gravid och vaccinet så är det redan över 1000 som har tagit detta och jag har inte hört om någon som dött eller blivit dålig alls så det är nog ingen fara.
  • väntar4an 2010

ojjojj kom samma 2 gånger ??

• väntar4an 2010

Malin Guinn skrev 2009-10-20 09:36:58 följande:

Hur mar ni damer? Idag fyller jag ar 27...hu, fort tiden har gatt...   Nagon mer som kan uppleva att dom ar hungriga igen kort efter att ni redan har atit nagot? Haller pa att gora mig galen!
    GRATTIS =)
  • väntar4an 2010
    andeta skrev 2009-10-21 00:55:23 följande:
    Hejsan! Jag vill också vara med i den här tråden :D Är i vecka 27 och har BF den 20 Januari :)
    välkommen hit =)
Svar på tråden BF Januari :-) del 3