• Madge

BF Januari :-) del 3

Alice är två år, hon verkar förstå nu att det är något i magen nu när den blivit större. Jag brukar säga att det är en bebis i magen. Hon kommer och drar upp tröjan och petar mig i naveln och klappar (=slå) mig på magen. Idag kom hon och körde ansiktet mot magen när jag låg i soffan. Ungefär som om hon pussade på magen. Sånt har hon inte gjort förut.
    Dessutom går hon runt och försöker skjuta fram magen, hon verkar försöka härma mig . Hon är såå söt när hon håller på så

• Madge

Påminn mig, när man söker HP, då räknas väl inte BF-dagen utan 60 dagar t.om. dagen innan BF väl?
    Jag räknade fel på något vänster förra gången jag sökte och tror jag räknade med BF då och det var felräknat.

• Madge

Åhh, vad jag önskar att det fanns någon simulator som bara kunde räkna ut sånt här så det blir rätt... Hatar sånt här!

• Madge
    Theannapanna skrev 2009-10-23 08:35:38 följande:
    Just ja I dag är min "100-dagar-kvar"-dag Äntligen hamnar jag också på 2-siffrigt i morgon!!
    Grattis till dig och så grattis till mig själv också
  • Madge

Jag orkar inte bry mig om julen ännu, det får bli som det blir. Vi fokuserar på flytten i början på december så får vi se hur det blir sen.
    Lite juligt ska vi ju ha såklart, men vi får väl se hur mycket det blir och om vi får några gäster eller om det bara blir vår lilla familj.

jucea: det skrider framåt! Ni får ju verkligen som ett helt nytt hus sen ju . När är det meningen att det ska vara klart?

• Madge
    Theannapanna skrev 2009-10-23 12:36:40 följande:
    Tack Haha.. känns som man verkligen är låååååångt efter alla andra... Men sonen kom ju ut i vecka 37+2 så man vet ju inte om man kanske kör om en hel del innan det är färdigt.
    Visst känns det så...? Men den här gången känns det bra att bebis inte kommer i början av månanden om man får vara lite ego, det är så mycket kring jul och nyår ändå
  • Madge

Bröstpump kostar pengar att hyra här om man behöver. Det är en sån där pryl som en del klarar sig ypperligt utan och en del klarar sig inte utan den.
    Jag har apotekets billigaste och den dyrare varianten någonstans i en låda... De köpte vi någon gång efter förlossningen.
    Min högst personliga åsikt är att inte köpa upp massa pryttlar till amningen - för man vet aldrig hur den kommer funka faktiskt.

Vi har en bärsjal nerpackad, men ska köpa en till

• Madge

I fredags var jag sugen på potatisklyftor med tzatziki, igår blev jag akut sugen på potatisgratäng, var som helt hysterisk här ett tag, maken tyckte jag blev lite jobbig ett tag . Idag kan jag inte sluta tänka på lasange

Det är ju jobbigt vara gravid ibland

• Madge

Vi hade Alice i en sån liten mjuk hundsäng som man kan köpa på ikea tills hon växte ur den. Hon sov mellan oss eller mot sängkanten på min sida (då hade vi spjälisen som trilla ur skydd). Nu ligger hon mellan oss när hon sover i vår säng. Jag kan för det mesta ligga och läsa brevid henne på kvällen utan att hon vaknar.
    Vi kommer nog bredda vår säng med ytterligare en säng och ha en stor familjesäng som vi får plats med allihopa tills nästa år.

Svar på tråden BF Januari :-) del 3