Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-12-18 15:16:22 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-18 14:52:39 följande: men gud, är inte det himla sent att planera ett snitt när det inte är första barnet??? ojoj...
    här snittar de tydligen v39
    och mina har ju kommit på bf +1 de senaste om det händer någonting så ska jag komma direkt och sen avgör jag sambon om läkare hur vi går till väga då om vi tar snitt eller prövar föda vaginalt upp till oss så jag känner mig inte allt för rädd utan lite lugn
  • väntar4an 2010

har uppdaterat bloggen lindagelin.blogg.se om dagens händelse men inte datum för släkten vet ej ännu tänkte vänta lite på de då den kommer så nära bf i allafall.. ne nu ska jag klä granen =)

• väntar4an 2010

ne verkligen inte en hel cirkus ju

• väntar4an 2010
    BubbelGuppie skrev 2009-12-18 21:33:51 följande:
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-18 21:21:01 följande: men hade inte bm kännt att barnet inte låg med huvudet ner??
    inte till 100 hon tyckte sig tro att det va rumpa upp men jag sa att jag tror det är huvud och jag hade rätt
    Yariija skrev 2009-12-18 21:57:56 följande:
    Hej! Nu har även vi vår lille prins hos oss! "Pyret" såg världens ljus kl. 08.44, vägde 3360 gr och var 50 cm lång. Vi é precis hemkomna och väldigt trötta men lyckliga =) Han é jättesnäll och även om amningen inte fungerar ännu så går allt bra. Förlossningen var en enorm upplevelse i många aspekter och jag ska försöka få till en förlossningsberättelse när vi kommit lite tillrätta. Grattis till din lilla Molle EMTD!
    stort grattis till sonen =) skönt att ni har det bra.
  • väntar4an 2010

nu har man klätt granen oxå liten lever rövare i magen och inte känns det så homla skönt att få en o annan kick på urinblåsan färdig att kissa på mig ju

• väntar4an 2010
    Stereon skrev 2009-12-19 22:44:33 följande:
    Hej, Jag hoppar gärna in i er tråd om det är okej :) ? Jag har en liten kille på snart 3 år och väntar nr2 BF 26jan 2010. Har nu äntligen slutat på jobbet och ser fram emot några veckor av planerande och vila (hoppas Bebben tänkt att komma i utsatt tid...) Hur har ni gjort med syskonvagn? Behövs det när man har en 3åring samt bebbe? Tänkte att om det är mycket snö i vinter kan det ju underlätta tex. Hälsningar, /Helena
    hej och välkommern jag har 3 barn sen innan och väntar en med bf 10jan men har fått snittdatum 4:e pga sätes
    mina barn är
    dottern snart 9år
    2pojkar i åldrarna 1½ och 3½ år
  • väntar4an 2010
    Hedebris skrev 2009-12-20 20:57:29 följande:
    japp. åker in nu
    lycka till
  • väntar4an 2010

godmorgon tjejer i dag på morgonen fick gubben en glad överraskning av mig
    jag väckte han men han vägra gå upp, morgon-trött-gubbe så jag gick upp fixade te o dukade fram frukosten till han, gick in o väckte han igen
    mmmmm det har ju inte ringt fick jag till svar (ringt 3 gånger ) sa bara frukost på bordet te är färdigt, han blev jätte glad och kom upp på mindre än 5 min =)...

ang sd så har jag lite till o från på kvällarna bara känner jag av dem då jag kopplar av efter dagens stök o bök.
    men det är inget som gör ont lite obehagligt bara när ungen spjälar benen mot "röven" min och pressar ut huvudet "framför" revbenen på mig typ.

välkommen v38 (37+1)
    max 14 dagar kvar till bebis =) längtar allt mer och mer men blir bara mer o mer rädd inför snittet skönt att man får samtal och genom gång innan så man kan förbereda sig på vad som kommer att hända.

• väntar4an 2010

Malin Guinn skrev 2009-12-21 11:12:54 följande:

Undrar om nagon har/har haft likadant eller om nagon vet vad det kan vara. Jag har som 5 cm langa valdigt tjocka slemtradar. Kan detta vara delar av slemproppen eller ar det mer som klumpar man ser nar det ar den? De ar vita/genomskinliga.. Harligt det ar nar man kan disskutera slem utan att nagon acklas ihjal alltfor mycket
    det kan var lite av slemmisen men det betyder dok inte att förlossning är på gång det kan Släppa i flera veckor innan

info från www.niomanader.se/content.asp

Alla kvinnor märker inte när slemproppen försvinner, men den kan se ut som en flytning från slidan eller som en mer geléaktig klump. Flytningen kan vara vattnig eller klibbig och är vanligen brunaktig, rosa eller klarröd. Naturligtvis, för att göra det hela mer förvirrande, kan det också vara vattning med rosa eller röda strimmor i eller...eller... Sedan kan den komma ut i delar och för många så kommer den inte förrän värkarbetet har kommit igång.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3