BF Januari :-) del 3
Vi köpte julmust på Coop Forum idag
Vi köpte julmust på Coop Forum idag
Det enda jag hört om hårfärgning är väl att det kan ta lite annorlunda, men inte att det är farligt för bebisen.
Jag har varit hos sjukgymnast för min foglossning och får betala för sådana besök, men det är ju så det här. På en del håll tror jag man kanske måste ha remiss för komma till sjukgymnast.
Här får vi i alla fall betala allt sånt, det kostar en hundralapp per besök. Jag går vattenträning för foglossning, kostar också en hundralapp per gång. Men efter 900 kr är man uppe i frikort.
Måste man besöka akuten innan man får åka till förlossningen får man också betala för det besöket.
Däremot betalar jag inte för sånt som görs via mödravården.
Och med tanke på vad en graviditet med alla undersökningar och förlossning kostar samhället betalar jag gärna de där pengarna.
Det är nog olika.... Här har de gått ut med att det är besöksförbud för alla utom pappan på BB, och att de inte längre har några visningar av BB och förlossningen.
Min 25% sjukskrivning blev godkänd i somras, och jag tror min 50% också blivit godkänd (tydligen spar de papper på FK och skickar bara ut om man blir nekad). Imorgon ska jag till läkaren och förhoppningsvis bli sjukskriven på heltid. Om man letar runt på socialstyrelsen hemsida kan man se att de rekommenderar hel sjukskrivning om man behöver sitta i rullstol eller gå med kryckor, så jag räknar kallt med att bli godkänd av FK...
Idag säger mina fogar AJ. Knappt sovit på halva natten, trots panodil. Fick ringa till dagis för kolla om Alice fick komma tidigare så maken kunde lämna. Kan inte sova nu heller, gör bara ont ligga på sidorna och på rygg var det obekvämt för bebis bara busade så jag blev nästan illamående. I soffan går det lite bättre halvligga iaf och då kan jag använda vår minidator...
Malin: Grattis på stora dagen! Hu, jag kände mig jättegammal när jag fyllde 27 för ett halvår sen... nu har jag vant mig