Inlägg från: väntar4an 2010 |Visa alla inlägg
  • väntar4an 2010

BF Januari :-) del 3

troligt vis var det bara flytningar som kom efter som du under kräkningen spänner sig hade det vart vatten hade det runnit mera när du ställt dig upp

vatten bör vara som vatten men lukta sperma.

• väntar4an 2010
    jeng skrev 2009-12-08 16:18:35 följande:
    riktig drömförlossning har vi haft. vattnet gick kl 6, regelbundna värkar direkt, fick stanna kvar på förlossingen dit vi kom ca kl 8.30. vid 9 var jag öppen 3 cm. vid 10.30 eller nåt blev det dags att be om lustgasen. var jätteförvånad och kände mig mesig för det kändes så tidigt. men värkarna blev jättemycket värre på nolltid. vid 11 var det 5 cm och en halvtimma senare hade jag redan nära på krystkänsla och då var det 6.5 cm. sedan tog det rejäl fart, de fick hålla emot i huvudet för att kroppen tröck på vare sig jag ville eller inte. bebisens puls gick ner till ca 90 och de skulle ringa barnläkaren, men han hann aldrig hit. sedan var det stramt, så de skulle klippa, men det hann dom inte heller! det var bara att trycka på, och han var ute på 3 krystvärkar tror jag. 12.35 kom lilla Tage, med rejäl svart kalufs. 52 lång och 3552 gram. drömförlossning, och först när han var ute så hann jag reflektera över vart tusan min ryggbedövning tog vägen hahaha... lustgas is the shit!
    ryser grattis till lilla Tage =)
  • väntar4an 2010
    Yariija skrev 2009-12-09 22:31:24 följande:
    Känns lite konstigt, om en vecka idag så har jag bebis hos mig =)
    håller med föregående talare är jätte a'vis
  • väntar4an 2010

nu 3 kvällen i rad som jag fått domningar i låret ner till knä och det gör ont
    känns nästan som om jag inte får tillräckligt med blod ner =(

+ att jag har haft molande illamående i samband med sammandragningar/förvärkar beroende på hur man vill se på det
    lite värk i rygg och svank strålande ner i skinkorna..

och det är så obehagligt har inte haft förvärkar med de andra utan då har jag mått så här under dagen värkar kommit fram mot ef kvällen och hållit i ig till dagen där på och ungarna vart ute..
    inte att det molat på ett par timmar arge dag =(

• väntar4an 2010

Licens To Kiss skrev 2009-12-09 22:38:56 följande:

Jag funderar på de här med "knäppandet" från magen. Nyss när jag satt och läste lät de som att man tar en gummisnodd och "snärtar" med. Är det så knäppandet låter eller är det nåt annat som lät här? Jag kollade om byxorna helt plötsligt inte ville hålla med de var inte dom.
    och inget läckage ? för det låter som typisk beskrivning när vattnet går
  • väntar4an 2010

Licens To Kiss skrev 2009-12-09 22:42:51 följande:

Läskigt. Hur funkar de och gå? tänkte när du känner av domningarna. Är det dålig blodcirkulation?
    pga foglossningen är det jätte jobbigt nästan som om jag skulle behöva kryckor för att ta mig fram,,
    har ingen aning om varför jag får det men det kommer när jag sitter still så det kan ju vara därför.

en annan sak som hände i början av graven och som ff kommer då o då är att höftkulan hoppar till och benet viker sig då e jag stående en stund där jag är tar mig ingen vart förens den e "knäckt" eller tillbaka lagd på rätt ställe och det gör förbannat ont dessutom e det samma ben som jag har mina krämpor i..

allt började då jag halkade feb07 och bröt av hela foten
    så nu har jag
    extra mycket vätska i det ben/fot
    problem med kyla så stålskenan och skruvar fryser
    knät blir kallt och värker
    domningar i lår
    höften knakar till bland
    sant sendragning på framsidan av smalbenet
  • väntar4an 2010

Licens To Kiss skrev 2009-12-09 22:57:46 följande:

Nää ingen läckage. Va konstigt alltså att de lät så. Har aldrig hört förut.
    ja verkligen..
    kanske bara var liten som fick in ett fingerknäpp "sprattel" mot hinnan
  • väntar4an 2010

o ja bäsen´s leder tänkte jag aldrig på hört att det kan låta då ibland
    men inget jag vart med om sj

Svar på tråden BF Januari :-) del 3