Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

jeng skrev 2009-11-04 11:59:13 följande:
    Annaomasse,Nej det är klart att det är viktigt för barnen! Det tycker jag absolut! Men samtidigt så finns det ju viktigare saker för barnen också!.. Och för oss vuxna så finns det ju absolut viktigare saker att fokusera på än NÄR våra barn föds. Tex att de föds friska och glada och att man som mamma klarar förlossningen bra!Det absolut bästa för att hålal socret nere är ju att äta ofta. Annars är det ju slöa kolhydrater som gäller. men ska man undvika höga värden på ett prov om några timmar kanske du ska ta nåt riktigt sött nu, så det hinner sjunka igen! hihihi...
    Läste det jag skrivit igen o det var inte meningen att låta som att du menat att du tyckte det var löjligt för barnen - sorry! Det var mer att hålla med... ja - du förstår!
    Jag föder gärna på julafton om det skulle vara så då det som du säger självklart är hälsa o allt i första hand. Vi har aldrig gjort uppehåll i våra försök att bli gravida för att undvika december eller så heller - det spelar ingen roll för mig vilken dag man får på - det är nog mer vad man gör det till sen.

Rätt lustigt är dock att vi båda gångerna vi blivit gravida börjat försöka i augusti o plussat i maj med BF i januari... synd att man inte ska ha en 3.a sen för då skulle jag för skojs skull börjat försöka i april Det har varit olika många cyklar tills vi lyckats, första gången hann det gå 8 o denna gången 10 tror jag...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Tänk... jag har ingen som helst koll på blodsocker... hur det höjs/sänks eller så. Förstår ju kanske att man skall undvika sötsaker osv men sen... nada. På inskrivningen så hade jag inte ens ätit frukost innan - inte ätit ngt o hade 5,5 vilket BM tyckte var högt... hmmm... får se vad det landar på idag. Nepp... nu ska jag åka till BM - ska bli skoj! Har ju inte vart där sen inskrivningen...

• Theannapanna

Nu har jag varit hos BM...  Denna gången var sockervärdet 7.0 o då jag ätit lunch precis innan var det helt ok.... det måste varit pga att jag inte ätit förra gången som hon påpekade då...

Allt annat såg finemang ut så fick jag vaccinet också... får se nu då, efter 6 timmar redan kunde man börja känna biverkningar. Kände absolut inte något medan hon gav mig den så jag lär väl ligga här o darra snart... haha...

Min barnmorska tyckte jag inte skulle jobba alls. Hon såg hur jag gick o sa att det var för illa för att klara resorna till o från jobbet osv ens på 50% + att hon tyckte jag behövde vila mer psykiskt med tanke på allt vi går igenom med sonen. Rart av henne! Det blir ju en hel del nu framöver, alla kalleleser för honom börjar ramla in... Hon skulle tom skriva rekommendation med förklaring till dr o sedan hoppades hon att jag ksulle acceptera en heltidsjuskrivning också för det spelade ingen roll vad jag sa... haha.. Skulle nog va rätt skönt tror jag. Mitt jobb fattar inte detta med 50%... Jag är där 20 timmar per vecka ungefär o sedan gör jag kanske i snitt 3 timmar/dag hemifrån inklusive lördag o söndag så jag kan nog alldeles säkert komma på nåt annat att sysselsätta mig med som inte innebär så mkt stress. Får se vad han säger på måndag nu då.

• Theannapanna

Här gick gränsen för när man får göra glukosbelastningen 8.8 sa BM...

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-04 20:17:13 följande:
    hopp 3 timmar med pojken, och nu har jag förvärkar typ varannan minut...
    Oj... hur pass då? känns det som det är på riktigt?
    Madge skrev 2009-11-04 20:24:11 följande:
    Idag var jag till aurora, det här besöket gick bättre än förra... Jag lyckades få fram att jag inte kunde tänka mig att vänta på en spontan förlossning. Så de alternativet vi kom fram till var kejsarsnitt eller en igångsättning med snittkontrakt om jag känner att det inte går. Så jag(vi) ska få fundera lite och känna vad jag(vi) tycker känns bäst... jucea: låter inte bra alls...
    Men vad skönt att du har blivit lyssnad på i alla fall! Fundera tillsammans o ta det beslutet som passar ER bäst!
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-04 21:42:31 följande:
    Madge,Vad skönt att ha fått det sagt! Hur känns det? Hur skulle du vilja att det blev??Annaomasse,Näe det är ju inte på riktigt, det är samma skit som jag har haft i flera månader nu... Och nu vet jag ju att inget händer med tappen heller... Så det är ju bara att stå ut och gilla läget... Men inte direkt skönt såklart...
    Stackare!! Gissar att du testat med alla alvedon, duscha o sånt försök...
  • Theannapanna

Men vad ni skriver!! Har haft en enormt stressig dag på jobbet. Nu ska jag snart gå o sova... om jag får för Bönan som verkligen är karetekid idag.

Vad läskigt med blod o högt blodtryck! Hoppas allt går bra för er tjejer!
    Bebisarna i tråden får gärna hålla sig inne lite till - tycker ni inte!?!?

Är fortfarande öm i armen efter sprutan men så mkt annat känner jag inte som tur är. Är lite extra varm i halsen ikväll o täppt i näsan - är inte det långt efter för att vara biverkningar?

• Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-05 22:04:04 följande:
    Litenkatt,Det är.... 7 veckor kvar till bf tror jag va...? 25 dec. Men eventuellt så blir det igångsättning efter Ul den 8e. Då är jag i v 37+3 eller nåt sånt.bebisarna är starka nu, och de boxar gärna med shänderna på blåsan när de har lagt sig till rätta! så det kanske är det du förväxlar med sparkar!Sirling,Ja det känns inte som jättesnart än så länge. Men samtidigt får har ju maken panik för att han tycker det känns som det är IMORRN lixom... Så tiden går nog rätt så fort! Sen om jag nu inte får igångsättning, ja då kommer ju varenda dag att KRYPA fram istället...Annaomasse,När tog du sprutan? Både jag och maken fick ont i armen ca 8 timmar efter sprutan, och har fortfarande ont 2.5 dygn efteråt. 1 dygn efteråt fick vi båda feber och såna känningar (jag fick mkt mer än han och tog panodil) men efter typ 12 timmar var det borta!
    Jag tog sprutan vid 14-tiden igår... kanske inte är helt fel då, bör väl vara över i morgon hoppas jag då. Är ni bra nu?!
    jeng skrev 2009-11-05 22:04:54 följande:
    Nu har de förresten släppt vaccinet för barn över 6 månader! Mer info om vaccineringen skulle tydligen komma i nästa vecka!
    Oj! Vart har du hört det? Nu blev jag nyfiken...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-05 22:21:51 följande:
    Annaomasse,Japp, vi är bra idag! Man kan ju ha febern i ett par dagar, tror att de säger att man ska söka efter 3 dygn med biverkningar, för då är det troligtvis inte biverkningar...Det stod på text-tv att läkemedelsverket har släppt vaccinet. Så de hamnar väl först i kön nu då eftersom de ska vaccinera efter ålder när riskgrupperna är klara!
    Hörde på nyheterna nu... o jag som tyckte det var svårt nog att besluta om mig själv... Hur ska man göra nu? Vi är ju på sjukhus så himla mkt o har alltid haft nåt när vi kommer hem därifrån.

Fick höra nåt som jag tycker är konstigt... personalen på sonens dagis får inte berätta när/om influensan sprids på dagis... tycker jag är helskumt.
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-11-06 08:54:32 följande:
    På tal om inget. När vi gjorde ul igår (29+1) så låg bulan med huvudet upp o fötterna ner Men än kan den ju vända sig både en o fem gånger till Snackade min min mamma igår... Det va väl minst en månad sen sist. Hon och sambon har brutit upp, men bor o driver fortf sitt företag. Så fort mamma kommer loss så önskar hon sig både lägenhet o jobb här i krokarna. Så jag får väl agera snäll dotter o titta lite efter jobb åt henne... Både mamma o hennes f.d sambo kommer hit o firar jul. Dom är inte ovänner på nått sett utan kärleken byttes helt enkelt ut mot vänskap under en längre period.
    Härligt när det vänder så att man är vänner iaf...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3