Inlägg från: lindaha |Visa alla inlägg
  • lindaha

BF Januari :-) del 3

Men vad ni skriver tjejer, man hinner ju inte med :P

Jag har köpte faktiskt en liten body till lilltjejen efter att ultaljudet här i veckan, och det är det ända jag har köpt.
    Jag har sjukt mycket kläder efter dottern så egentligen behöver jag nog inte köpa några kläder alls, men det är ju så roligt att köpa allt fint som finns ;)

Det jag vet att jag ska köpa är en bärsjal, ammningskudde och en syskonvagn.
    Sen har jag nog allting tror jag.

Elina sover fortfarande med mig i sängen medans Robin sover i datorrummet, det funkar inte att vi alla 3 sover i samma säng. Så jag antar att bebisen får sova med mig och Elina i sängen. Eller att Elina får börja sova i sin egna säng så bara jag och bebisen samsover.
    Elina vaknar fortfarande flera gången varje natt så det är anledningen till att hon fortfarande sover med mig. jag orkar helt enkelt inte gå upp flera gånger varje natt och natta om henne i sin egna säng. Vi körde på det ett tag men det blev för jobbigt.

Drömmen är att bebisen kommer sova i sin egna säng från början. Men är hon som Elina var och ammar varje timme dygnet runt så får hon sova med mig i sängen.

• lindaha

Men gud vad mycket fel det var i min text, det märks att klockan är mycket.
    Vid den här tiden brukar jag vanligtvis ligga helt död i sängen :P Det känns som om det är dags för det nu också innan jag somnar sittandes, god natt på er!

• lindaha
    Euphoria85 skrev 2009-10-12 18:07:36 följande:
    oj nej inte 4D, mitt fjärde fast jag ser nu att det var lätt att läsa som 4D

vi känner oss lite som stammisar uppe på sjukhuset nu men vi gillar det!
    Jag har också gjort många, hm få sen nu än så länge har jag gjort 7st än så länge och ska göra minst ett till iallafall
  • lindaha
    Euphoria85 skrev 2009-10-12 19:43:30 följande:
    varför gör du så många ul?
    Jo visst är det mysigt att få se bebisen, eller i ditt fall bebisarna ;)
    Jag håller tummarna för att dina pojkar går upp i vikt som de ska.

Första vul gjorde jag för att kolla hur långt gången jag var då jag åt p-piller när jag blev gravid.
    Andra pga blödning
    Tredje gjordes för att kolla så att bebisen mådde bra då jag testade positivt för borrelia
    Fjärde var rutinul där de upptäckte avvikelser
    Femte var för att en läkare skulle bekräfta avvikelserna
    Sjätte var en återkontroll för att kolla hur avvikelserna såg ut då
    Sjunde var ett könsultraljud

Så många blev de till slut :)
  • lindaha

Jag hoppas på att slippa all smärtlindring.
    Jag har ett barn sen tidigare och med henne startade allting nån gång vid 4-5 tiden på natten sen är hon ute vid 7 på kvällen. Så det tog ungefär 14-15 timmar allt som allt. Den enda smärtlindring jag hade var Robins massage och andning, så jag hoppas att det blir samma den här gången :)

Någon lustgas tänker jag inte ha iallafall, jag provade den en gång förra förlossningen och slängde direkt iväg masken. Usch jag mådde bara illa och förlorade kontrollen över situationen.

• lindaha

Åh jag blir galen! Jag är akut supersugen på julmust och har åkt runt i alla affärerna i hela Bålsta men ingen säljer det ännu *suck*
    Dessutom blev jag supersugen på lussebullar så nu har jag handlar hem massa ingredienser och ska sätta igång och baka :)
    Hur det ska gå med min foglossning återstår att se, men är man sugen så är man :P

• lindaha

Åh fuskigt värre, men jag ska sätta mig och ringa till Willys och höra om de har fått in isåfall får gubben stanna efter jobbet och köpa hem till mig :)

Nu står det två degar på jäsning så snart är det klart. Jag ska göra en sats vanliga lussebullar och så ska jag testa ett nytt recept och se hur den är, det låter himla gott iallafall, lussebullar med vit, krämig choklad i fyllningen
    www5.arla.se/Default____17653.aspx

• lindaha

Nu har jag ringt till willys, coop och rusta men ingen hade fått in julmust, willys skulle däremot få det imorgon så jag får ge mig till tåls ;)
    Helt sjukt att man kan bli så sugen på något att det är allting man kan tänka på.

Nu är mitt bakande klart och resultatet blev kanongott! På lussebullarna med vitchokladfyllningen hade jag tänkt haft pärlsocker på, men det hade jag inte hemma inte florsocker heller för den delen men det blev jättegott iallafall.

Bild på resultatet
    lindaha.blogg.se/

Nu kommer jag inte orka med någon middag för jag har redan ätit massa goda bullar :P

• lindaha
    trollmamma76 skrev 2009-10-15 16:23:05 följande:
    Detta med baka?Är ni såna som gillar att baka,bakmammor Alltså jag bakar inte ofta vet inte varför men när jag väl gör det så gör jag mycket,det händer vi födelsedag och till jul sen stannar det där.
    Jag kan tycka att det är lite roligt att baka ibland, men roligast är ju att äta upp allt gott sen ;) Vi bakar inte så ofta heller mest när man ska ha besök och såna saker.
  • lindaha
    Theannapanna skrev 2009-10-16 11:52:39 följande:
    Oooo... som om min början på dagen inte vore nog... Vi var till sjukhuset med sonen den 15/9 o sövde honom o röntgade hjärna, ryggrad, ryggmärg o nacken. Han har missbildade nackkotor (alla 8) o de sa att de skulle kalla oss efter ett par veckor för att gå igenom reslultatet. Jag har ännu inte hört ngt så jag ringde sjukhuset för att kolla... Sköterskan läste från datorn o säger - Ja... ni skall till en A.B. ser jag...Hon förklardade att han var överläkare o den som opererade kotor o ryggradar osv... Ni står i kö dit för att avgöra angående eventuell operation av kotorna... ????Mer kunde hon inte säga o snacka om att jag är orolig nu för att de hittat ännu värre saker!!!!!! Tidigare har det varit sagt att vi skall röntga var 6.e månad (eller 3.e) för att se så inget växer sämre... En operation kan inte göra honom bra men kan bli nödvändig om allt inte växer någorlunda bra för att inte göra honom jättesned eller att han ska få ont...  De röntgade även hjärna + ryggmärg denna gången...Nu är jag nog körd tills vi får den där tider... Farao... vart ska jag vända mig?Har man tur så står det bara så o han bara ska berätta vad de ser men det är ju svårt att låta bli att tänka... Är inte så sugen på att operera om kotorna på honom med alla nerver o allt + all rehabilitering... Vill bara att han ska må bra!!!! Utan all skit... Har eventuellt hittat en benämning på hans missbildning också, skall tala mer med dem om det sen... Iom den så skulle det inte vara så konstigt att han är så liten heller... 2-3 barn föds / år i sverige med det syndromet... Men man ska inte rope hej (då)... Med den följer ofta missbildningar på hjärna o ryggmärg också så då förstår jag varför de röntgade dessa delar nu också... Sen funderar man ju om man kommer ha tid/ork med ett barn till... tänk om det blir en stackars liten tjej man inte hinner med alls... Hoppas jag inte tagit mig vatten över huvudet...Sorry... var tvungen att skriva av mig ngnstans... Det blev ni som fick lida...
    Jag förstår att det måste kännas väldigt tungt just nu. Men jag lovar att allting kommer bli bättre och det behöver inte vara så illa som man först tror.
    Det var ganska klantigt av sköterskan att säga A men inte B om du förstår vad du menar. Nu står du med 1000 frågor och inga svar.

Jag håller tummarna för att det löser sig för er, och oroa dig inte för lilltjejen du kommer ha tid åt henne också :)
Svar på tråden BF Januari :-) del 3