ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Twisted, just det....Då fixar dom ju inte hans vardag utan ressurs om dom måste ringa dig!!
Twisted, just det....Då fixar dom ju inte hans vardag utan ressurs om dom måste ringa dig!!
Petra, fantastisk med sådana förldrar som kräver stöd till det andra barnet istället för att bara skälla ut det... Därför jag är så glad för att Emil har fått ressurs från första dagen, så han får en så bra start som möjligt...Och det fungerar som tur är..
Ja, nattgrubblande är nåt av det värsta som finns...
Lillebror är 4 år och vet inte om något annat, så vi har inte behövt förklara för honom...Han är ju i trotsåldern själv.. Emil har inte sömnproblem tex.. vet inte helt alla symtomen.. När vi lugnar under utbrott är att hålla fast det enda som hjälper...Det är länge sen vi behövde göra så regelbundet, men det var det enda som hjalp. Han satt fast i mitt eller makens knä, vi höll om hans armar, och hans ben (med mitt ben) och han blev friare och friare ju lugnare han blev.. Han skrek tills han blev helt slut...Då kunde han faktiskt prata om vad som gick fel... Vi testade olika sätt, när vi inte höll honom varade utbrottet mycket längre och brukade sluta med att han tog sönder sina leksaker och gick in på sitt rum och kastade saker i dörren typ... Emil blir inte medicinerad, han behöver inte det i nuläget, men vi är absolut inte främmande för att medicinera honom om det behövs..
Det var en massa mellanrum där....Innan jag postade....
Herregud vad sjukt!!!
Kommer ihåg att min familj reagerade lite första gången dom såg det (åker dit typ 2-3 ggr per år, 1 vecka i taget), men sen såg dom skillnaden när vi gjorde så , och när vi inte gjorde så...Bland annat fick min mamma testa att lugna honom själv..
Jag också gått cope, det bästa var att man traff andra föräldrar. Det var bup som höll i den så det var för det mesta föräldrar till barn med adhd, eller i väntan på diagnos.
4 ger vi...
Sol1, jag har också kasst lokalminne...Som tur är har jag inget körkort, så jag kan inte virra mig ut i trafiken Men roligt för sonen