Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

ak74 skrev 2009-11-24 13:55:48 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-24 13:41:14 följande: Som jag sa till sambon... Vi har varit alldeles för snälla. Det är precis som om skolan kan säga vad som helst och vi tror på det. Andra föräldrar kanske är mer obekväma och ifrågasätter och ställer motkrav. Då drar sig skolan för att stöta sig med sådana föräldrar.
    men bra att ni kommit tillinsikt att ni vart för snälla, första steget på vägen men det är inte alltid så lätt att ta strider. Jag gör det men jag har inte alltid vart sån. Det är nåt jag lärt mig med tiden. Det lär man sig mer och mer ju tröttare man blir på att ens barn alltid får skit hela tiden.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    två lingon och ett blåbär skrev 2009-11-24 21:33:31 följande:
    Tack allihopa för svar på mitt tidigare inlägg om M och skolan Känner att jag behöver allt stöd jag kan få just nu. Blir extra deppig över att läraren inte tar på sig att uppfylla det som skrivits i handlingsplanen för M utan det verkar som om han struntar fullständigt i om hon når målen eller inte. På fredag kommer jag att vara med hela dagen i skolan för att se hur det funkar i klassen.
    Stå på dig!! Här får du alltid stöd Hoppas att detta ordnar upp sig nu för trist när läraren bidrar till en sämre skolsituation. Våra barn har jobbigt nog som det är med alla krav i skolan osv, det är liksom tillräckligt att kämpa med. Man ska inte behöva kämpa mot läraren/skolledningen med. kram!!
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-11-25 07:02:14 följande:
    Hade mobila teamet hemma igår. Pratade om M. Både de o HAB o de övriga på BUP är övertygade om att hon har AS/högfungerande autism. De pratade om kontakten, att man inte kan samtala med matilda på ALLS samma sätt som med lillebror. Om man får ögonkontakt så är den flackig o väldigt kortvarig. När de kommer hit så möta de av A som är gald i hågen o slänger sig i deras famn, medans M inte tar notis av dem 8 ggr av 10 ens. Igår skrek hon efter ballerina när de kom. Maken hade köpt ballerina toffé o det var ju inte den vanliga sorten. Nåja, efter en timme hade hon lugnat sig o ville leka kurragömma. Hon gömde sig på samma ställe som vanligt (bakom dörren där storasyster gömt sig) o blev galen när hon hittades. Detta upprepades kanske 6 ggr. Sen skrek hon för att maten var fel osv osv hela dagen. Kl 17 när teamet hade gått så började anton att kräkas. Spytt som en kalv fram till kl 01 inatt. tackars barn. M låter honom inte vara i fred heller o jag hade hoppats att hon kunde få vara på dagis idag, men det fick hon ej.. Såååå det blir att ta ett djupt andetag o se till att klara denna dag;) Nu ligger de faktiskt o kollar på dora bägge två!!! I LOVE DORA:)
    Bra att de är överens om diagnos men mindre trevligt med magsjukan. Här kommer ett gäng kramar för din kämpiga dag hemma. Dora är bra, Frodo gillar den fortfarande
  • Trollet Ludenben

Idag ringde dom från arbetsterapin. Jo jättebra{#lang_emotions_undecided} De hade beställt timstock och whiteboardtavlan men glömt bolltäcket. Hon hade inget minne alls av att han skulle ha det. Frodo fick till och med testa det dom hade där och vi bestämde att prova. Nu får han vänta ytterligare på det nåja, misstag kan ju begås men vi har fått vänta så länge på detta innan de har hört av sig från när vi var där så det kändes lite pissigt.

Idag var vi på BUP för introduktionssamtal för nya utredningen. Det känns bra att det har dragit i gång nu.

Elegi: lovar att när jag har tips så skriver jag i tipstråden. Klart du inte ska känna sig ensam där just nu känner jag mig helt tom på tips... här är inget nytt.

• Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-11-25 17:36:04 följande:
    Bra det är jag nöjd med Hoppas att det går fort för er att få grejerna ni skulle ha, jag väntar på remiss tillHEB ang just hjälpmedel sen tyckte psykologen att alexandra kunde vara hjälpt av arbetsminnesprogrammet RoBo Memo men det tyckte inte resurstemet var nödvändigt
    Det är ett väntande på precis allt inom denna branchen har jag märkt . Hoppas att ni får er remiss snart. Tillhör ni hab?? Det gör inte vi. Hab här tyckte att Frodos svårigheter var på BUPs bord och inte deras. Han hade inte tillräckligt stora svårigheter enligt dom få se vart det bär hän nu om hans autismdiagnos ändras eller specificeras.
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-11-25 17:53:10 följande:
    Här funkar det så att BUP har inga hjälmedel alls utan behövs hjälpmedel så skickas remiss till HAB som hjälper till med hjälpmedel
    aha... då förstår jag. Här kan BUP skicka remiss dit.
  • Trollet Ludenben

Elegi: såg att den gamla tipstråden i ts har gått ut... om du har lust får du gärna länka till en ny

• Trollet Ludenben
    gabrielito skrev 2009-11-25 20:54:43 följande:
    I kväll har det trappats upp så jag ska ringa i morgon till bup och prata med dem.Men känner mig uppenbart nervös nu och orolig... Tack för alla svar och alla tips kram till er alla!Stå på er ni är underbara
    kram på dig!! hoppas ni får hjälp imorgon...
  • Trollet Ludenben
    gabrielito skrev 2009-11-25 22:01:18 följande:
    Det hoppas jag med jag tors knappt gå på toa och lämmna honnom...suck
    men så ska ni ju inte ha det. Det låter jättehemskt...
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-11-26 07:52:43 följande:
    Hjälp!!! Jag måste ställa en fråga. V började ju med concerta i lördags och helgen var super bra. I måndags var det som vanligt fast han hade lite lättare för att koncentrera sig och slog inte ngn. I tisdags fick jag komma till skolan då hade han rivit ett helt klassrum. Efter en motgång sen började han stor lipa och så fick jag vara kvar i ca 2tim. sen har jag märkt att på eftermiddagen får man verkligen tassa på tå mkt mer än innan. Igår eftermiddag fick han ett sånt utbrott att han höll på att ta sönder hela sitt rum. tillslut fick jag sitta och hålla honom och det var länge sen. Sen igår kväll vägrade han gå och lägga sig och jag sa till han att han fick lägga sig i sin säng och läsa, sen ignorerade jag honom som man lärt sig på kometutb. men sen gick jag ner för en av tjejerna ropade då kom han från tvättstugan och jag hörde honom flämta jag vänder mig om och då står han med ett svart band runt halsen och drar åt. Jag blir stum får panik släpper allt och tar bort det leder honom upp till våran soffa och så sitter vi där och gråter ikapp. Han kan inte förklara hur, vad han känner. Sen till slut somnar han i mitt knä. Så här illa har det aldrig varit innan. Ngn som vet om det beror på concertan? går det över? Kram
    sån reaktion har vi aldrig fått här. Han var mer gråtmild de första månaderna men inte så här. Jag tycker du omgående ska ta kontakt med behandlande läkare för råd. Det lät ju jätteläskigt.
    När vi höjde concertan från 18 till 27 mg så blev han helt tossig. Han rev hemmet. Men sen bytte vi en styrka till, då till 36 mg. Då vart det bra men han har aldrig haft tendenser till att strypa sig själv.
    Kramar!!!
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig