Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

pcalma skrev 2009-10-11 17:20:58 följande:
    Idag var båda små barnen inne på Matildas rum med stängd dörr och det var tyst!!!? Hrmmm brukar inte stämma då! Gick in o kollade.. då har de hällt ut alla lådor o korgar med grejor över hela rummet o sitter o leker med vad jag tror är vatten, som de har rivit ner små små pappersbitar. De vevar med skedar i detta o kokar soppa!! Jag sa: Men vatten, det vet ni att ni inte får ha på rummet! -Det är inte vatten säger Matilda, Anton kissade i grytan!!! Rätt kul i efterhand men inte i stunden..Bläää.. Fick tvätta hennes matta o alla saker! Men nu är det rent o luktar gott där iaf! Dom är iaf inte idéfattiga de små liven...;)
    hahahaha inte kul när det sker men sånt man minns med ett litet leende långt efteråt

Jag är nästa ensam här... bara Elias är hemma. Sambon är borta på älgjakt, kommer på onsdag, Frodo är hos mamma. kommer imorgon... känner mig helt lost. Vad gör man helt ensam? så sällskapssjuk att det är bisarrt...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-11 19:42:38 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-11 07:24:12 följande: Gjorde du rätt i . Tack för kramarna. Jösses vilken tidig morgon du fick. Gissel det där med tv-kanaler....här är det disney channel som går dagarna i ända....fast ibland kollar han på Discovery Channel.
    Ja, det var tidig morgon men sen lämnade jag Frodo hos mamma för att följa sambon till tåget. När jag kom hem ville han sova där och han kommer 7:50 imorgon bitti för att hämta grejerna och gå till taxin. Så dagen har vart lugn annars
    Bra med många kanaler. De där disneykanalerna är ju flera stycken. tror vi har 6 st kanaler med barnprogram. Det är räddningen här när det är som värst men måste de visa tarzan?? och pokemon... riktig dynga.
    Först ogillade jag Dora utforskaren men nu har jag kommit på att den är ganska bra. Sonen har blitt en fena på de lättaste engelska fraserna så den är till nytta till skillnad från tarzan haha
  • Trollet Ludenben

pcalma: så gör Frodo med dvd med. Så vi tar hand om skivorna. Inspelningsbar boxer blir det här när ekomomin tillåter. Skönt att vi har alla extra kanaler för Frodo låser sig inte längre till en grej. Han var så förut. Då vart det bara mumintrollen dagarna i ända men det har lugnat ner sig nu.

ja, jag får passa på att njuta. Köpte en ny wallander för ett tag sen, den har jag att läsa. Alla Wallanderfilmer har jag sett, de nyaste med. Visst är de bra Men tack för tipset om att den kommer på tv ikväll. Jag har en disk här som egentligen måste göras men funderar på att lämna den tills imorgon på dagen... för att diska är ju inte att njuta av en nästan barnledig kväll

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-11 22:08:44 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-11 20:19:32 följande: Hoppas att du lät disken stå:) Ang boxern.. Den kostade flera tusen, minns inte riktigt.. Men saken var den att vi har boxer som "abonent" (heter det så;)) o vi var nöjde med det o ville ha det, men fick erbjudande att binda oss i 24 mån o då få köpa en inspeningsbar boxer för 799:- så då passade vi på!! Vi har det billigaste tror jag, inte så jättemånga kanaler o betalar 164 kr mån.
    Ja, disken har jag lämnat Jag har kollat massa grejer på svt play under kvällen... och helt sjukt men jag har vart på facebook och spelat "farmtown"... besatt av det{#lang_emotions_undecided}

Vi har comhem på vår box (inte inspelningsbar) men vi har ihop med telefon och bredband med. Men vi ska nog byta bort det sen. Kanske boxer är ett bättre alternativ. Sambon är lockad av en inspelningsbar så vi får se vad det kan bli sen när bindningstiden på comhem går ut.
  • Trollet Ludenben
    ak74 skrev 2009-10-12 08:45:04 följande:
    Vi har samma problem med DVD-skivorna här hemma. Så fort barnen får en ny film gör jag en kopia (olagligt??) och spara originalet på ett säkert ställe tills kopian är kass. Då gör jag en ny kopia. Detta funkar jättebra om det inte finns kopieringsskydd på filmerna... Jag vet inte om man får göra så här enligt lagen men det är i alla fall endast för eget bruk. Om man kallar det för säkerhetskopia så det är bättre
    så gör vi med... men vaddå, det är ju för eget bruk vem skulle komma på det? Men det är en smart lösning. Gör så med egna skivor med som jag är väldigt rädd om och vill behålla orginalet i nyskick... säkerhetskopia var ett bra ord
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-12 20:47:07 följande:
    Men vad smart!! Att jag inte tänkt på det!! Vi har ju så att vi kan bränna ner filmer o musik från datorn, då borde vi väl kunna kopiera oxå?? verkligen supersmart! Att jag inte kommit på det jag som är så smart (ironi) ;)
    haha man kan inte tänka på allt. Skrev att vi beukar göra så här och tog åt mig all äran men det är i själva verket sambon som började med detta
  • Trollet Ludenben

Föresten, papperna från FK kom idag angående vårdbidraget. Det hade ju gått ut och det var dags för omsök. Jag fick behålla mitt halva vb som jag haft innan . Lyckades knåpa ihop en riktigt bra ansökan (enligt mig själv och gubben på fk ). Men det hade aldrig funkat utan eran hjälp. Alla gånger vi diskuterat detta i tråden och alla ni har kommit med massa tips genom trådarna som vart har jag sett till att lägga på minnet och använt vid min ansökan.
    Så särskilt tack till alla här inne som kommit med tips (inte bara till mig utan när det diskuterats öht)... ni är för bäst och denna tråden är för bäst
    Sist jag gjorde ansökan hade jag inte en susning om vad man skulle skriva och vad andra skrev så det fick överklagas två gånger innan jag ansåg att fk gjort en rättvis bedömning. Nu nöjer jag mig med beskedet jag fick idag

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-12 21:03:07 följande:
    Måste berätta ngt kul!! Jag ska på kurs 3 dgr mellan 9-16 med start imorgon. Kursen kostar 6500kr men jag får den gratis genom att jag styrelsemedlem i Attention:) StudioIII - Förebygg o hantera utåtagerande beteenden! StudioIII är en engelsk organisation som erbjuder utbildningar baserade på forskning och klinisk prövning. National autistic society i England kräver att all personal på deras enheter får denna utbildning! Ska bli superkul o jag får betald lön av mitt jobb för att gå på denna:)
    grymt!! Grattis
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-12 21:09:26 följande:
    Tack Ludenben o "Grattis" till att du fick behålle 1/2 VB. Skönt när det e inskickat o klart o man slipper det på ett tag.. Mitt hade gått ut med så jag fick söka om o fick samma samma från i somras o fram till 2016. Nu när Antons utredn är klar ska jag dock in med en om honom. Men då är det ju bara han iaf.
    tack detta är till 2011 så det är bara 2 år men bra att du har ända fram till 2016. Hoppas att det går bra med det vb för Anton. Ni borde ha minst 2 hela med ert jobb ni har.
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-12 21:13:44 följande:
    Hellooooooo alla Idag har vi varit på återgivning av ADHD utredningen och hon har ADHD *suprise* ne inte speciellt förvånad eller chockad det jag däremot inte var riktigt beredd på var att hon erbjöds medicinering så på måndag ska vi träffa läkaren på BUP och diskutera Conserta. Det känns iaf bra och hon skulle ringa och prata med Alexandras lärare och berätta resultatet
    okej... bra att den blev klar. Lycka till med concertabehandlingen. Hoppas den fungerar som ni önskar. Vi har god nytta av den. Guds gåva till människorna brukar jag känna att den är
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig