ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
sol1 skrev 2009-12-09 19:54:28 följande:
tack ni e gooa ni vet inte vart jag skulle ta vägen om ni inte fanns. visst jag får stöd från en av soctanterna men det känns som hon inte riktigt förstår men det vet jag att ni gör
Skickar också mängder med kramar till både dig och sonen
pcalma skrev 2009-12-09 21:05:05 följande:
Sol1: Kram till dig!!! Elegi!! Håller tummarna för din vb-ansökan!! Hoppas att det flyter bra på jobbet!! Kramar
Tack, ja jobbet där är det lugnt, städar ju i barnlokaler i ett församlinghem så där är lugna gatan
mamita skrev 2009-12-10 12:15:51 följande:
Hej Min son fick sin adhd diagnos idag, han är 7 år gammal, får jag var med här? Jag har lite frågor: Hur har ni resonerat när det gäller att berätta/inte berätta för klasskompisar och deras föräldrar? Eftersom min son är omtyckt i klassen och har många vänner, som gärna kommer och hälsar på, tar med honom hem, bjuder på kalas etc så vill jag inte riskera att "förstöra" det genom att okunniga föräldrar säger eller agerar på ett sätt som är ofördelaktigt för min son, därför tycker inte jag att jag behöver berätta något alls, men klassföretsåndaren tycker det vore bra om hon fick infomera om detta, så jag blir lite kluven, hur har ni gjort???
Självklart, välkommen
Vi har berättat för Alexandras kompisar för där började det ta rejält på kompisrelationerna sen är det för henne inte konstigare än att hon har astma, det gör att hon är lite annorlunda men med rätt hjälpmedel så fungerar det ok.
Fröken i skolan använde boken Varföär vill ingen leka med Dennis samt ett häfte som jag fick från BUP, vill du kan jag maila det till dig, inboxa isf din mail.
Boken Varför vill ingen leka med Dennis är väldigt lik
snubbeltråden
Min Alexandra är 9 år och går i en integrerad åk 3-4 på en väldigt liten skola med totalt 56 elever, tror nog att alla vet att hon har ADHD end et har inte mottagits konstigt av någon utan alla har tagit det naturligt och med ro