Inlägg från: nyfikengrön |Visa alla inlägg
  • nyfikengrön

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Hej, 

Jag har funderingar över huruvida min 7 åriga dotter kan ha nån form av ADHD men jag vet inte så jätte mkt om det.

Hon är en smart tjej, begåvad och duktig i skolan men har svårt att lyssna på tilltal och känns väldigt annorlunda mot de andra vanligt trotsiga barnen typ. Hon är speedad typ hela tiden..

Dessa symtom har hon:

Har ofta svårt att vara stilla med händer eller fötter kan inte sitta still. Lämnar ofta sin plats i klassrummet eller i andra situationer där personen förväntas sitta kvar på sin plats en längre stund. Springer ofta omkring. Klänger eller klättrar mer än vad som anses lämpligt för situationen ( hos ungdomar och vuxna kan detta vara begränsat till en subjektiv känsla av rastlöshet). Har ofta svårt att leka eller utöva fritidsaktiviteter lugnt och stilla verkar ofta vara "på språng" eller "gå på högvarv". Pratar ofta överdrivet mycket. Svårt att lyssna på direkt tilltal ibland, reagerar inte förrän man riktigt skriker åt henne  Jag kan känna att jag blir väldigt stressad av henne.
    Det är även jobbigt när hon inte lyssnar och bara gör vad hon vill och man försöker vara bestämd men andra uppfattar mig som bara en skrikande hemsk mamma

Snälla kan ni hjälpa mig att se om det KAN vara nån slags ADHD... ni som har lite erfarenhet, jag vet så lite om det själv. 
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig