• Cajo67

Petra78: Ok! Tycker du att du haft nytta av den?
    Jag kommer att gå den nu i vår för att få lite "redskap" att hantera min son. Han är inte utredd, men en väldigt bestämt herre på 6 år som har problem med bl.a. att hantera sina känslor (ilska, frustration mm) svårt för förändringar osv.

• Cajo67

Fler frågor och funderingar... ang min son. Han har väldigt svårt med umgänge med kompisar.. om inte han får bestämma och ha saker på sitt sätt, ja då blir det bråk. Om han ser att han håller på att förlora ett spel, ja då förstör han för de andra eller så slår han dem eller välter nåt i hans väg.. Speciellt jobbigt är det när han har kompisar hemma hos sig, (vilket är sällsynt) då vaktar han sina saker och vill inte att någon ska leka med dem, eller så ska han bestämma precis allt!!

Han vill så förtvivlat gärna ha kompisar, men har så svårt att komma överens med dem... vad gör man?!? 

Han har dessutom väldigt svårt för att roa sig själv eller leka för sig själv om det inte är med tv-spel eller datorn, men då vill han att jag ska sitta brevid och titta på. Eftersom jag är ensam med honom känner jag mig så LÅST. Hur ska jag göra för att han ska "frigöra" sig och bli mer självständig? Tips?

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig