• Petrah

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

hej
    det var här ni håller hus nu jag hittade inte tråden.

• Petrah

hej hej tråden. Dt va ett tag sen. jag undrar om era barn äter Melatonin och hur många tabletter dom tar varje kväll för att somna?? min son äter 2 st varje kväll dvs. 3,0 mg. men han blir inte trött och somnar för det.

• Petrah

hej tråden.
    dom ska nu utreda min 3,5 åring. någon mer som blitt utredd i denna åldern här?
    han är jätteimpulsiv, rastlös, äter hela tiden osv...
    Vad gör dom efter dom fått ev. diagnos så här små barn??

• Petrah

Trollet Ludenben skrev 2009-11-07 18:45:36 följande:

4 år var min son. Precis efter 4årskontrollen kom vi till BUP... Efter diagnos diskuterades framtiden. Vad vi skulle kunna göra för att få en drägligare vardag och hur vi skulle strukturera upp allt. Vid 5 år sattes medicin in men det var tveksamt till en början från läkaren. Han ville vänta till rekomenderade 6 år men jag stod på mig för vardagen fungerade inte. Därefter har livet blivit bättre.
    ok tack
    jag tror du har sagt dt innan, men jag frågar igen isåfall hur var din 4 åring?
  • Petrah

Tack för era svar
    min son har oxå svårt för barngrupperna på dagis. han är mycket lättare ensam med fröken på dagis. han är väldigt impulsiv, flaxig, sitter inte stilla länge, småäter var 20:e minut för att inte somna, yvig och hoppar runt hela tiden, ljudkänslig och överkänslig över lag. svårt att varva ner och sova och flyger upp på morgonen och då börjar dt om med alla hans miljoner krav han har. utbrott om han inte får som han vill. men väldigt kramig och go på alla sätt. älskar närhet. leker inte själv utan måste ha nån som stöd hela tiden runt sig.

• Petrah

är hoppet ute nu?? min son har testat cirkadin och melatonin men inget funkar längre. va finns då??

• Petrah

nej dt har jag inte testat, är dt bättre än Melatonin och cirkadin??

• Petrah

okej, tack får jaga läkaren då ett par månader. den hjälpte i början men inte nu.

• Petrah

hej tråden.

skulle behöva lite råd. min son har inskolats på kortishemmet nu 3 ggr och dt har gått kanonbra. han har tyckt dt va roligt på alla sätt. men igår skulla han sova där första gången och dt funkade inte alls så jag fick hämta honom kl. 21
    han rev halv hemmet, vägrade ta sin medecin osv... så jag o personalen bestämde att han få åka hem istället för de andra barnen skulle lägga sig och han vägrade lägga sig, han skulle vara uppe hela natten osv......

Nu till saken, när jag kom till hemmet så sa han: jag får alltid min vilja igenom jag vann igen. jag blev skitarg och sa att nästa gång så sover du där punkt slut.
    Nix jag bestämmer sa han. sen blev han ledsen och arg om vartannat.
    han har aldrig sovit hos nån innan, inte på över 5 år iallafall. han är 8 år nu.

frågan är nu, vad ska jag göra nu?? sover han inte över där så får han inte vara där mer. men nu vill han inte gå dit alls mer säger han. svårt svårt.........

• Petrah

hej tråden
    nu gör jag ett inhopp här igen, dt har gått jättebra nu ett bra tag med joakim.
    för er som inte minns eller vet så är han 8 år och har ADHD och OCD,DCO och äter concerta och Setralin. men nu sista veckan så har han börjat spåra ur igen, han är kaxig hela tiden, tycker jag jagar honom och tjatar på honom fast jag känner att jag inte alls gör nånting av det, han vill bara vara ifred och dt är han, ska slå på alla saker och säga emot och är nästan lite elak mot mig ibland. Vet inte alls var det är. och han skäms för mig säger han osv.... är detta vanligt i den här åldern eller? för han har aldrig vart sånn här innan, han har aldrig sagt fula ord eller vart sånn som han är nu han är mer självständig överlag , han som aldrig gick 1 cm från mig innan. nu går han hem från skolan själv i mörker tom han testar liksom sig själv vad han klarar. och dt är ju bra såklart. men inte dt sättet han har mot mig eller oss här hemma.

kram på er och God jul

• Petrah
    Yvonne skrev 2009-12-20 19:18:26 följande:
    I torsdags fick vår 7½ årige son sin ADHD-diagnos. Det var vad vi föräldrar också trodde. Han började med Concerta i fredags. Ni som är experter på det här: Om det fungerar hur länge dröjer det innan man ser en förändring? Hur vet man om man behöver höja dosen?Det kommer nog bli många frågor här den närmaste tiden.
    min son fick sin ADHD diagnos när han var 7 år oxå. vi började med 18 mg sen ökade vi till 27 mg efter över 6 månader om jag minns rätt. i början var han rätt pigg och tog sig för massa saker sen efter ca 3 veckor blev han mer sittandes framför tv´n och gjorde ingenting. sen ännu längre fram så blev allt bättre. nu fyllde han 8 år nyss och äter oxå Zoloft mot tvångstankar,ångest o oro och det funkar kanon.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig