• ewis1

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Hej! Min bonusdotter håller på att utredas för ADHD.
    Vi tänkte börja med EyeQ-kapslar, hon bor varannan vecka hos oss. Hur viktigt är det att hon äter det hos sin mamma också?
    Hon svär och skriker, kallar mig för kärringjävel, håll käften, du är dum i huvudet, du fattar nada osv. Hon är sju år. Hon säger sådant även till sin pappa. Hon blir ofta osams med kompisar men jag har tyvärr inte hört hennes språk då. Hur gör ni? Accepterar ni sådana ord?

• ewis1

Tack för svaren. Det blir väl kanske lättare när och om hon får någon diagnos (men det är jag nästan säker på att hon får), då hoppas jag att jag har mer förståelse. Jag har inget tålamod längre :(
    Det finns lite mer i bakgrunden men det orkar jag inte gå in på just nu. Jag kommer följa den här tråden och få lite tips hoppas jag :)
    Kram på er alla!

• ewis1

Jag måste bara säga att Alicia är sååå duktig på att ta sina "vitamin"-tabletter. Det är Eye Q-kaplar. Skulle jag säga fiskoljekapslar skulle hon nog inte ta dem. Hon är väldigt svår med tabletter annars, hon är sju år.
    Hennes pappa trodde inte att det skulle gå men jag gav mig inte som tur var :)

• ewis1

Nu har vi fått kallelse till BUP. Min bonusdotter har träffat psykologen 4-5 gånger. Vi ska träffa överläkare och psykolog. Vad jag funderar på är varför ska vi träffa överläkaren? Någon med erfarenheter?

• ewis1

Jaha. Ja man börjar ju undra varför när det står även överläkare på kallelsen. Då kanske man ska börja oroa sig? Näe det ska bli skönt att få veta hur det är. Hon kanske t o m behöver medicin. Vi har precis börjat ge henne EyeQ så det märks ingen skillnad ännu.
    Jag tror vi vuxna har lite olika åsikter om detta men jag hoppas att vi alla lyssnar på BUP för de vet väl ändå vad som är bäst?

• ewis1

Tack för svaren. Skönt att vi har kommit så här långt, så vi får iordning på alla problem. Eller iaf svar på varför :)

• ewis1

Jaha, då ska jag också börja följa denna tråd. Min bonusdotter är snart 8 år. Hon uppfyller alla kriterier för ADHD enl psykologen och om någon månad ska vi diskutera medicinering på BUP.

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig