• emma777

Solskenshistoria

Hej!

Under vår tunga resa hjälpte dig mig väldigt mycket att höra att det kan gå, att det finns hopp. Tänkte därför dela med mig av lite hopp nu, när jag har ett lyckligt slut att berätta om .

090909 föddes vår älskade, älskade son. Vi gick igenom tre missfall, och en massa komplikationer, behandlingar, utredningar och trassel på vägen hit, men nu är vi äntligen här, och nu är allt värt det. Jag är så glad att jag vågade prova en gång till. I min presentation finns en massa mer detaljer om hur det har varit för oss, så jag skriver inte allt här. Ville bara, som sagt, säga att det finns hopp, och man läker. Trodde aldrig att det skulle sluta göra ont, och måste erkänna att jag grät lite på bb över alla de bebisar som inte blev, men nu känns det som att hjärtat är helt igen. Helt, och större och varmare än någonsin.

Tänker på alla er som kämpar.

Stora kramar Emma.

• Svar på tråden Solskenshistoria
  • Strix

stort grattis!!!

ska genast leta tips i din presentation.

• Strix

ok. nu har jag en fråga. Hur mycket metformin fick du? Tror du att det var lösningen för dig? JAg har en lightvariant av PCO och fyra missfall bakom mig. HAr nu upptäckt att jag har sköldkörtelproblem och får levaxin. Vet inte om det kan kombineras med metformin.

• Titrania

Härligt att höra! STORT grattis till pojken!

• emma777

Tack så hemskt mycket för alla grattis !

Feia: Beklagar verkligen dina missfall, vet precis hur ont det gör.
    Jag fick först 500 mg tre gånger dagligen (tror jag att det var, minns tyvärr inte exakt) under första trimestern, sen 500 mg två gånger dagligen under andra trimestern. Tog det också i en dryg månad innan jag blev gravid, vilket tydligen skulle vara viktigt enl läkaren. Har ingen aning om det var det som hjälpte mig, kan ju ha varit slumpen att det gick vägen den här gången, jag fick även prednisolon (5 mg per dag första trimestern) - det kan ju ha varit det. Åt också rätt strikt låg kolhydrat-mkt fett-kost ca 7 veckor innan jag blev gravid och gick ner några kilo (var normalviktig innan också, men vid PCO kan ju små förändringar spela in), kan ju ha varit det också. Omöjligt att veta, men nästa gång vi ska försöka så tänker jag köra på alltihop igen, vågar inte chansa.
    Hypotyreos är väl en ganska stor riskfaktor vad gäller missfall? Så när du väl är bra inställd på Levaxin så kanske det bara är det som behövs, eller hur? Hoppas det.
    Lycka till, det är värt att kämpa för. Hör gärna av dig om du undrar något annat!
    Stor kram Emma

Svar på tråden Solskenshistoria