Äter ni föräldrar någon sötsak varje dag som bulle, småkakor, godis?
När jag var hemma med barnen så åt jag något onyttigt (framförallt bakverk) varje dag. Jag tror jag tröståt för att jag hade så tråkigt...
Hur kan ni hålla er?
O ja, några chokladbitar och hallonbåtar varje dag. Någon gång i veckan blir det fikabröd i stället.
Ja tyvärr, blir lätt så när man bara e hemma
Hoppas vi kommer leva länge iallafall!
nej, bara till helgen. OM vi inte är bortbjudna på fika såklart, då äter vi!
På min förra arbetsplats som var en Tandläkarklinik, fanns gott om kakor jämt och även Tandläkarna åt varje dag under kafferasterna..
Sandra N skrev 2009-10-06 16:03:21 följande:
När jag var föräldraledig så fikade jag i min ensamhet, eller med andra, nästan varje dag med bulle eller nåt sånt när grabben sov.
Men så lekte man ju med vild ett åring, eller gick runt med galen 8-månaders, eller ammade hungrig tremånaders varenda dag och minut så det gick nog jämt upp...
Nuförtiden äter vi bara gottis när grabben sover, och för det mesta bara på helgerna. Men på vardagskvällarna när grabben somnat så läser jag tidningen och dricker en stor kopp te och äter en kaka. Det är min vardagslyx.
(Snacka om att ens ambitioner på lyx har dragits ner en smula.)
Japp..Är beroende av allt onyttigt. Äter så fort jag får chansen, har turen att vara smal ändå, fast det blir ju inte nyttigare för mig ändå:P