Inlägg från: Jessa med 3 |Visa alla inlägg
  • Jessa med 3

5års mobbing, vad gör vi för fel?

Är själv lärare och tycker inte att det verkar som om det görs tillräckligt från skolans sida för att hjälpa din dotter, men någon undrade varför det inte skrevs vad man gör åt de andra barnen. En förklaring kan förstås vara att inget görs, men det hoppas jag inte stämmer. Den troligaste är att vi faktiskt inte får diskutera andra barn - läraren kan berätta det som direkt involverar din dotter och att något görs för de andra barnen - men vad/hur/när är helt enkelt deras föräldrars ensak.

Vad gäller skolsköterskan så hamnar man i ett lite knepigt läge... Hon/han har stark sekretess, vilket lärare INTE har. Därför är det inte ovanligt att skolsköterskan sitter på information som hon/han inte får föra vidare.

• Jessa med 3

Jo, som jag skrev får man säga ATT man jobbar med de andra barnen, men inte hur o.s.v.

• Jessa med 3

Jag förstår att det känns hemskt. Väldigt okamratligt av "kompisen". Kanske har hon i sin tur utsatts för påtryckningar av de andra barnen?

Om jag var mamma till din dotters kompis skulle jag vilja att du ringde och berättade för mig - tror du att det skulle gå? Inga anklagelser eller så, utan bara berätta hur ledsen din dotter är och att du vill att de ska veta. Om mina barn betedde sig så skulle jag vilja bli informerad om det så att vi kunde prata om vikten av att vara en bra kamrat!

Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?