Iorlover skrev 2009-10-16 10:04:38 följande:
Fick detta svar från en av hennes lärare idag. Måste höra vad ni tycker om det? --------------------------------------------------
---------------------------------- "Skölsköterskan har haft ett samtal med------ men har inte inrormerat mig. --------- har fått en tid hos kuratorn ........... måndagen 19/10 kl 10.00. Jag är medveten om att hon inte mår bra och jag vet att de andra eleverna kan vara elaka. Samtidigt märker jag att hon ofta är avvisande och kan vara vresig mot andra elever när dem söker kontakt. Med vänlig hälsning"
Varför har de inte skrivit vad de gör åt att de andra eleverna är elaka, om de nu vet om det?
Sedan undrar jag varför de tar upp att tjejen själv kan vara vresig? Detta kanske främst beror just på att hon mår dåligt av att de andra är elaka och intar försvarsställning.
Det känns lite som om de tycker att: jaja, barn kan vara elaka, men att din dotter inte är flefri hon heller"
Helt onödigt påpekande.
Jag tycker att de borde ha gett ett mer utförligt svar på vad de tänker göra. Just nu har ni ju bara fått bekräftat det ni redan vet. Det borde ju ligga i deras intresse att främst hitta en lösning på problemet.